2021 var ett exceptionellt år för padel och mer speciellt för varumärken. Siffrorna för det spanska företaget Starvie kom ut och visar en oöverträffad ökning!

Varumärket ligger i linje med trenden 2021, det vill säga en aldrig skådad tillväxt, både nationellt och internationellt. Siffrorna bevisar det: om vi bara fokuserar på den spanska marknaden, slutade året med en ökning med 22 % av licenserna, enligt data från Spanska federationen av Padel. Vår sport förändras i dimension och storleken på marknaden också.

Och varumärket Starvie kände det. Dess omsättning, som uppgick till 2,68 miljoner euro, steg till 6 miljoner euro 2021, vilket alltså representerar en ökning med +122 %: monumentalt!

Och den här siffran verkar inte lämna varumärkets generaldirektör förbluffad, Jorge Gomez de la Vega, som tillkännager "att han hoppas kunna fördubbla resultatet 2022"!

Det måste sägas att varumärket som tillverkar sina premiumpalats i Spanien och sponsrar spelare som Bea Gonzalez och Javi Garrido, som utmärkte sig vid WPT Miami Open, åtnjuter en mycket god popularitet hos fansen!

Nasser Hoverini

Passionerad om fotboll upptäckte jag padel år 2019. Sedan dess har det varit galen kärlek med den här sporten till den grad att överge min favoritsport.

Tags