Den här kolumnen ger dig några tips för att ha en bra mathygienpadel och kunna ge det bästa av dig själv i fältet. Målet är att din kropp ska bäst svara på maten du ger den för att öka din prestanda.

Din diet bör fokusera på kolhydrater, protein, lite fett (och ja, din kropp behöver det!), Och god hydrering.

Ät kolhydrater före ett spel

Det första du vet är vilka livsmedel som innehåller mycket kolhydrater? Detta är bröd, ris eller pasta. Huvuduppgiften för dessa kolhydrater är att få en energi till din kropp för att på rätt sätt utveckla alla dess funktioner.

Dessa livsmedel är av största vikt för att konsumera dem innan en match, eftersom din kropp kommer att använda dessa näringsämnen under ansträngningen. Därför, om du har kolhydrater, kommer du att kunna hålla en hög prestanda under din match.

Mat som ska undvikas före en match

Det finns livsmedel som är mycket bra för din hälsa, men som kan vara obehagliga för sport. Grönsaker kan till exempel orsaka gas. Andra livsmedel som mjölk är olämpliga eller livsmedel som är mycket fet eller innehåller mycket fiber. Dessa näringsämnen hjälper dig inte nödvändigtvis under din padel-match, eftersom de kan orsaka mag-tarmproblem.

Mat att konsumera efter en match

Efter att ha matchat är det viktigt att konsumera vissa livsmedel som honung, sylt eller frukt. Faktum är att dessa kolhydrater hjälper kroppen omedelbart att öka sockerreserven och därmed återhämta din energi som spenderas under ansträngningen.

Glöm inte fett!

Les graisses font partie du régime alimentaire du joueur de Padel. Mais attention choisissez votre type de graisse ainsi que la quantité à consommer. Nous allons distinguer les graisses saturées et non saturées.

Pour les graisses non saturées : il s’agit des graisses à intégrer dans l’alimentation des joueurs de Padel. En effet, ces graisses sont celles qui se trouvent dans l’huile, les légumes, etc. Ce sont donc de « bonnes » graisses, et dont votre corps à besoin pour bien fonctionner.

Pour les graisses saturées, il convient de les réduire au maximum de votre alimentation. Ces graisses sont celles qui proviennent de la pâtisserie, du fast-food, etc. Elles sont donc presque à bannir pour un joueur de Padel.

Alexis Dutour

Alexis Dutour brinner för paddla. Med sin utbildning i kommunikation och marknadsföring ställer han sina färdigheter till tjänst för padeln för att erbjuda oss artiklar som alltid är mycket intressanta.