Varumärket Cartri Padel oroar sig för hans framtid. Ett varumärke som satsat kraftigt på den internationella marknaden och som befinner sig "blockerad" med COVID-19.

Detta är förmodligen en av de många nyheter som sannolikt kommer att nå våra öron. Den dåliga ekonomiska situationen för vissa företag i padel. Ju längre tid tillvaratagning, desto svårare blir återhämtningen för småföretag.

patron Padel är ett varumärke som har satsat kraftigt på den internationella marknaden. Stora mängder material, inklusive palas, var planerade för leverans. Otur, i fredags förblev materialet kvar i lagren och personalen skickades hem. Även om anställda kan arbeta hemifrån med hjälp av datorer, rör sig inte varorna.

Utan pengar som först kom in för att ersätta byggandet av palas, sedan för att stödja verksamheten, fruktar Cartri för dess framtid.

Hur länge kommer karantänen att fortsätta? När aktiviteter återupptas kommer inte de första nödvändigheterna att komma före palatset? Spelarna på padel kommer de att investera i nya palas? Så många frågor som Cartri och många företag ställer sig själva.

Julien Bondia

Julien Bondia är lärare padel på Teneriffa (Spanien). Kolumnist och rådgivare, han hjälper dig att spela bättre genom sina handledningar och taktiska/tekniska artiklar padel.

Tags