Padel Magazine - Padel Magazine ger dig en mycket intressant intervju om grundaren av märket Drop Shot: Marcello Cascabelo.

Padel Magazine : Hej Marcello, vi skulle vilja veta din historia ... Vad var din väg upp till padel och skapandet av Drop Shot?

Marcello Cascabelo: 1996-1997 var jag en idrottsman på hög nivå i 3000 meter stig, jag gjorde OS i Barcelona. Jag stannade i Spanien och började med tennis. Men eftersom jag var argentinare fick jag veta att jag verkligen var en bra padel när jag inte visste mer än det om sporten och jag frågade om jag kunde ha racketar. Förutom att vid den tiden racketen av padel var alla i Argentina. Jag gick ihop med min svåger vid ett argentinskt varumärke som heter Tescoplace. Så småningom började jag sälja snöskor.

Sedan 1998 lärde jag mig hur man bygger snöskor padel, hitta tekniker som passar snöskor padel. Från 2000-talet anställde företaget Vision mig som försäljningschef. Jag arbetade på Vision fram till 2005, tills produktionsanläggningen i Asien beslutade att erbjuda sina tjänster till alla märken padel och inte nödvändigtvis bara i Vision.

Från 2005 till 2009 sålde Vision därför racketar för alla märken. Vision öppnade ett kontor i Madrid, Mexiko och Argentina. Och vi började sälja inte bara snöskor utan bollar, kors etc. Men det har skett mycket brottslighet med småföretag i padel. De betalade inte.

Det var då Drop Shot skapades 2009.

År 2009 började vi sälja varumärket Drop Shot i Mexiko, och sedan ville vi sponsra en professionell spelare. Vi hade turen att kunna sponsra Juan Martin Diaz som är en vän. Sedan dess har vi försökt att utveckla på marknadsföringsnivå inte bara snöskor utan också många textilier som finns i Dropshot-butiker och allt tillbehör som kretsar kring padel.

Från det ögonblicket (2010) började vi revolutionera padel tack vare ny teknik. Drop Shot har distributörer i 22 länder och avser att hjälpa till att utveckla padel. Vi kan uppskatta att Drop Shot sålde cirka 70 000 racketar 2013 (200 000 racketar från fabrik).

Padel Magazine : Nu har Drop Shot blivit ett viktigt varumärke ... Vilka är målen för de kommande åren?

Marcello Cascabelo: På kort sikt vill vi etablera Drop Shot-varumärket i världen och för det räknar vi med europeisk utveckling. På lång sikt kan padel Europeiska utvecklas. Vi hoppas mycket på München eftersom alla spelare, tillverkare och världen av padel kommer att vara här. Om Tyskland tar riskerar det att utvecklas mycket snabbt.

Franck Binisti och Laurent Barthe - Padel Magazine
Franck Binisti

Franck Binisti upptäcker padel vid Club des Pyramides 2009 i Parisregionen. Eftersom padel är en del av hans liv. Du ser ofta honom turnera i Frankrike för att täcka de stora evenemangen i padel Franska.