Professionell padel lockar alltmer uppmärksamheten hos fotbollsklubbar på toppnivå. Under de senaste åren har flera europeiska jättar som t.ex Paris Saint-Germain, den FC Barcelona eller igenAS Roma har etablerat partnerskap kring padel med inflytelserika varumärken som t.ex Qatar Airways, KOPPAR ou Adidas. Dessa initiativ illustrerar fotbollsvärldens växande intresse för utvecklingen av denna blomstrande disciplin, från stadionevenemang till produktsamarbeten och cross-träningssessioner med världens padelstjärnor.
Qatar Airways och PSG

Från fredag 30 augusti till söndag 1 september 2024, PSG gjorde en padelbana tillgänglig vid Parc des Princes – vid foten av Auteuils monter – med anledning av Qatar Airways Premier Padel Tour. Qatar Airways, genomförde detta evenemang tillsammans med sina två partners: the Paris Saint-Germain och Premier Padel Tour genom att organisera introduktionstillfällen paddel med tränare och lät många personligheter delta i uppvisningsmatcher, inklusive deltagandet av världsnummer 1 i padel Agustín Tapia, Ousmane Dembélé, Randal Kolo Muani, Désiré Doué, och klubblegender inklusive Thierry Omeyer, Zoumana Camara, Christophe Jallet och Clément Chantôme.
CUPRA och FC Barcelona

År 2023, som en del av partnerskapet som associerade fram till 2029 FC Barcelona, och biltillverkaren KOPPAR, spelarna i det första laget i FC Barcelona, inklusive Alexia Putellas, deltog i en séance d'entraînement på Spotify Camp Nou under ledning av Paula Josemaría och Ariana Sánchez, världens nummer 1 dampadelpar. De deltog också i Barça-spelarnas träning på Ciutat Esportiva.
Denna händelse tillåts KOPPAR för att marknadsföra CUPRA Born-bilar, lanserade 2021, samtidigt som de påminner om sitt internationella engagemang för padel.
Adidas och AS Roma

L 'AS Roma et Adidas genomförde ett innovativt samarbete i september förra året genom att skapa en ny sportlinje riktad till klubbens fans som spelar padel. Denna linje innehåller ett exklusivt designat racket i gult och rött, samt en outfit för män och kvinnor.
