Vi kunde intervjua VD för Cartri, Antonio Martins, han berättar om ankomsten av sitt varumärke till nya marknader: tennis, squash, badminton ...

Padel Magazine : Cartri bestämde sig för att gå in på tennis-, squash- och badmintonmarknaden fem år efter sin debut i padel, ett tillvägagångssätt lite mot kornet av vad vi hittar i Frankrike!

Antonio Martins:  » Comme vous le savez, chez Cartri nous sommes toujours en quête de nouvelles opportunités pour faire grandir notre marque et pour offrir le meilleur service possible aux fans de sport. Jusqu’à présent, nous étions cataloguée comme étant une marque exclusivement padel, men så är inte fallet. Vi är ett passionerat sportföretag och vi vill använda vår erfarenhet för att gå ännu längre än vad vi gör idag. Vi vill nu gör vägen till racketsporter i allmänhet. När vi började, marknaden padel blomstrade i Spanien, vilket förklarar denna omvända logik jämfört med Frankrike. Idag har vi en känsla efter att ha bidragit till den internationella utvecklingen av padel, att vi är redo för nya utmaningar!

Cartri - leverantör av federationerna i padel från Brasilien, Kina, Japan, Senegal och USA

 

Padel Magazine : Les produits « sports de raquette » seront à destination du marché espagnol exclusivement ou également pour l’international ?

Antonio Martins:  » Nous sommes une internationellt varumärke. Vad betyder detta konkret? Det är vi finns i mer än 20 länder, där många hobbyister använder våra produkter. Vi har redan lyckats se till att människor över hela världen kan dra nytta av vårt padel, désormais nous voulons qu’ils puissent en faire de même avec le tennis, le squash, le badminton…Nous voulons être connus pour ce que nous sommes : une entreprise mondiale, multisports, très professionnelle dans tout ce qu’elle fait et voulant offrir des produits de la meilleure qualité possible à ses clients ! « 

Cartri topp kvinnor Zebra

Haut « Nairobi » pour femmes

Padel Magazine : Är kläderna för att spela tennis, squash eller badminton annorlunda än de som används för padel ?

Antonio Martins:  » Les vêtements pour jouer au padel eller någon annan racketsport är tekniskt samma. De måste vara bekväma, andas och hållbara. Å andra sidan, inom tennis är reglerna för logotyper olikavilket innebär att våra logotyper måste vara mycket mindre, maximalt 20 cm². Vi är därför på stilar som är helt annorlunda än vad vi hittar för padel, mer nykter, med diskreta logotyper.

Cartri Roma Polo

Polo « Roma » pour hommes

 

Padel Magazine : Cartri är ett varumärke som är känt för att hjälpa många unga människor i världen padel. Ska du göra detsamma med tennis särskilt?

Antonio Martins:  » Sans aucun doute ! Unga människor har alltid varit en grundläggande pelare i Cartris filosofi och det kommer inte att förändras. De är framtiden oavsett sport och vad vi vill är att stödja dem i deras strävan att förverkliga sin dröm: att bli proffs. Vi är mycket stolta över vad vi har uppnått med vårt otroliga team av minderåriga i världen padel och vi vill överföra den här modellen till tennis och andra racketsporter. Under det första året kommer vi att leta efter 10 spelare att sponsra: 5 pojkar och 5 flickor. Vi har redan 3 ″

 

Padel Magazine : Bland dem hittar vi Carlos Boluda, en tennisspelare som redan har talat mycket i Spanien!

Antonio Martins:  » Oui, c’est un peu la grande nouvelle ! Nous avons trouvé un accord avec Carlos Boluda, c’est une grande satisfaction pour nous de pouvoir sponsoriser un joueur aussi talentueux ! Il fut un temps où ce joueur était considéré comme le nouveau Nadal. Rafa lui-même avait été bluffé par son talent. Malheureusement, une grosse blessure au genou a mis un frein à sa carrière, mais il se prépare pour revenir à un bon niveau et affirmer tout son potentiel. Nous croyons beaucoup en lui, en ses valeurs, tant sportives que personnelles, et nous sommes sûrs que nous avons de belles choses à partager ensemble devant nous ! « 

 

Carlos Boluda tennis