Vi kunde intervjua VD för Cartri, Antonio Martins, han berättar om ankomsten av sitt varumärke till nya marknader: tennis, squash, badminton ...

Padel Magazine : Cartri bestämde sig för att gå in på tennis-, squash- och badmintonmarknaden fem år efter sin debut i padel, ett tillvägagångssätt lite mot kornet av vad vi hittar i Frankrike!

Antonio Martins: ”Som ni vet, på Cartri letar vi alltid efter nya möjligheter att växa vårt varumärke och att erbjuda bästa möjliga service till sportfans. Hittills var vi uteslutande katalogiserade som ett varumärke padel, men så är inte fallet. Vi är ett passionerat sportföretag och vi vill använda vår erfarenhet för att gå ännu längre än vad vi gör idag. Vi vill nu gör vägen till racketsporter i allmänhet. När vi började, marknaden padel blomstrade i Spanien, vilket förklarar denna omvända logik jämfört med Frankrike. Idag har vi en känsla efter att ha bidragit till den internationella utvecklingen av padel, att vi är redo för nya utmaningar!

Cartri - leverantör av federationerna i padel från Brasilien, Kina, Japan, Senegal och USA

 

Padel Magazine : Kommer produkterna "racketsport" endast att vara avsedda för den spanska marknaden eller även för den internationella marknaden?

Antonio Martins: "Vi är ett internationellt varumärke. Vad betyder detta konkret? Det är vi finns i mer än 20 länder, där många hobbyister använder våra produkter. Vi har redan lyckats se till att människor över hela världen kan dra nytta av vårt padel, nu vill vi att de ska kunna göra detsamma med tennis, squash, badminton ... Vi vill vara kända för vad vi är: ett globalt multisportföretag, mycket professionellt i allt det gör och villigt att erbjuda produkter av bästa möjliga kvalitet till sina kunder! “

Cartri topp kvinnor Zebra

“Nairobi” topp för kvinnor

Padel Magazine : Är kläderna för att spela tennis, squash eller badminton annorlunda än de som används för padel ?

Antonio Martins: ”Kläder för att spela padel eller någon annan racketsport är tekniskt samma. De måste vara bekväma, andas och hållbara. Å andra sidan, inom tennis är reglerna för logotyper olikavilket innebär att våra logotyper måste vara mycket mindre, maximalt 20 cm². Vi är därför på stilar som är helt annorlunda än vad vi hittar för padel, mer nykter, med diskreta logotyper.

Cartri Roma Polo

"Roma" pikétröja för män

 

Padel Magazine : Cartri är ett varumärke som är känt för att hjälpa många unga människor i världen padel. Ska du göra detsamma med tennis särskilt?

Antonio Martins: " Utan tvekan ! Unga människor har alltid varit en grundläggande pelare i Cartris filosofi och det kommer inte att förändras. De är framtiden oavsett sport och vad vi vill är att stödja dem i deras strävan att förverkliga sin dröm: att bli proffs. Vi är mycket stolta över vad vi har uppnått med vårt otroliga team av minderåriga i världen padel och vi vill överföra den här modellen till tennis och andra racketsporter. Under det första året kommer vi att leta efter 10 spelare att sponsra: 5 pojkar och 5 flickor. Vi har redan 3 ″

 

Padel Magazine : Bland dem hittar vi Carlos Boluda, en tennisspelare som redan har talat mycket i Spanien!

Antonio Martins: ”Ja, det är typ av de stora nyheterna! Vi har nått en överenskommelse med Carlos Boluda, det är en stor tillfredsställelse för oss att kunna sponsra en sådan begåvad spelare! Det fanns en tid då denna spelare ansågs vara den nya Nadal. Rafa själv hade blåst bort av sin talang. Tyvärr dämpade en stor knäskada hans karriär, men han förbereder sig för att återgå till en bra nivå och hävda sin fulla potential. Vi tror mycket på honom, på hans värderingar, både sport och personligt, och vi är säkra på att vi har fantastiska saker att dela tillsammans framför oss! “

 

Carlos Boluda tennis

 

 

Xan är ett fan av padel. Men också rugby! Och hans inlägg är lika slående. Fysisk tränare av flera padel, han avslöjar atypiska inlägg eller behandlar aktuella ämnen. Det ger dig också några tips för att utveckla din kroppsbyggnad för padel. Det är uppenbart att han påtvingar sin stötande stil som på fältet padel !