I Milano, Babolat förvandlar staden till ett skyltfönster för sin nya Juan LeBron-kollektion.
Till den 3:e upplagan av Milano Premier Padel P1, en av den professionella kretsens flaggskeppsturneringar, Babolat lanserade en djärv kommunikationskampanj. Under en månad visar de milanesiska spårvagnslinjerna varumärkets visuella signatur med ett tydligt budskap: “Värma upp domstolen”, en inbjudan att vibrera till rytmen av padel.
Oöverträffad urban synlighet
Milano, designens och innovationens huvudstad, blir därmed skådeplatsen för denna spektakulära kampanj. Spårvagnar, sanna symboler för milanesisk stadsrörlighet, förvandlas till mobila reklammedier som reser på gatorna med färgerna och energin som Babolat x Juan LeBron.
Juan LeBron, en stark image för varumärket
I centrum för denna kampanj, den spanska spelaren juan lebron, en nyckelfigur i padel världen över och historisk partner till Babolat sedan 2017. Dess logotyp, inspirerad av dess smeknamn "El Lobo" ("Vargen"), är allestädes närvarande i denna kommunikation.
En kampanj som följer med lanseringen av en komplett kollektion
Detta strålkastarljus på milanesiska spårvagnar sammanfaller med lanseringen av en ny kollektion tillägnad Juan LeBron. Består av tre racketar, A komplett textillinje, A ett par innovativa skor, och en exklusiv väska.
Genom att ta över Milanos spårvägar, Babolat erbjuder en djärv kommunikation som visar det Babolat ligger kvar i framkant, både på domstolarna och i staden.
Franck Binisti upptäckte padel på Club des Pyramides 2009 i Paris-regionen. Sedan dess har padel varit en del av hans liv. Du ser honom ofta turnera Frankrike för att täcka stora franska padelevenemang.