Grundarna av 4PADEL, Guillaume Debelmas och Marc Dessenis, satte ramarna för Betclic Remontada Padel och ta dig bakom kulisserna av denna exceptionella händelse. Efter 10 steg i Frankrike, 2 000 deltagare, den första säsongen slutar vid foten av Eiffeltornet.
Ge en mycket trevlig skyltfönster till padel
Det är ett kollektivt äventyr som startade från den lite galna idén att ge stor publicitet till padel och låta så många människor som möjligt njuta av evenemanget. Idén kom till oss för några år sedan, men den bromsades av covid. 2018, vid tiden för 4PADELs födelse, sa vi till oss själva att vi ville ge padel den vackra skyltfönstret som den förtjänar.

"Livet handlar om möten"
Vi är här på Vedettes de Paris-båten, vid foten av Eiffeltornet och vi fann att denna plats var mycket lämplig för detta evenemang. Vi diskuterade projektet med Marie Bozzoni (som äger kajen under koncession). Det ena ledde till det andra, vi försökte få ihop ett ekonomiskt lönsamt projekt, men det var inte lätt. När vi väl lanserades i äventyret skapade vi ett offbeat koncept, med sökandet efter partners, för att göra evenemanget möjligt.

Bland våra partners, Betclic, Babolat litade på oss väldigt snabbt och Cupra gick med oss. Vi kontaktade också RNK-byrån som vi samproducerade Betclic Remontada med Padel.
Att organisera detta evenemang strax före OS i Paris 2024 var mycket komplicerat. Staden Paris var snäll när vi presenterade projektet för den, den satsar mycket på padel.
Att göra padel tillgänglig för alla med ett annat koncept
Ikoniska platser är vanligtvis alltid reserverade för eliten. Att spela padel, vid foten av Eiffeltornet, gör denna sport tillgänglig för alla i en drömmiljö.
Under evenemanget ville vi ägna varje gång ett mycket specifikt mål: deltagarna, våra partners, men också allmänheten som upptäckte padel genom att registrera sig på vår plattform för att testa denna sport. Vi bjöd in förbipasserande från plattformen att prova denna sport. Vi ville få så många som möjligt med ett padelracket i händerna.
Vi valde att göra en ej godkänd comeback, som riktar sig till fans och fritid eftersom vi vet att majoriteten av padelspelare har den här profilen. Vi vill få folk att njuta av det, tävlingssidan är redan mycket väl täckt i Frankrike, det finns turneringar varje vecka och överallt. Vi ville erbjuda ett exceptionellt evenemang för 90 % av padelspelarna som inte tävlar, med offbeat-kategorierna "Old School" "Gap of 20" etc.

Upplaga 2 av Betclic Remontada Padel
Vi är redan igång med säsong 2, vi arbetar särskilt med reglerna och kategorierna. Vi vill organisera fler scener med nya värdstäder eftersom 4PADEL-nätverket fortsätter att växa.
Vi pratade med deltagarna för att få deras feedback och de är mycket nöjda med det. Mer än 90 % av människorna kommer att registrera sig igen för säsong 2 eftersom upplevelsen var fantastisk. Vi bestämde oss för att lansera ett nytt och offbeat event, och det var det som gjorde denna första upplaga till en succé.
Se denna intervju i sin helhet:

Passionerad om Padel sedan 2018 med många erfarenheter inom kommunikation och innehållsskapande vill jag dela min passion med dig genom mina skrifter.