Aujourd’hui, les joueurs professionnels de Padel ont une préparation physique, mentale pour pouvoir être performant lors des tournois. Et l’alimentation est un point clé de la préparation des joueurs de haut-niveau, et les joueurs amateurs peuvent s’en inspirer.

Här är vad vi rekommenderar som livsmedel:

Du bör veta att de professionella spelarna har ett helt lag som följer dem under deras säsong (en tränare, en fysisk tränare, mental, etc.), vi kommer att vara intresserade av den här kolumnen till näringsläkaren, näringschefen för den spelare vars han tar hand.

SI vous voulez vous mettre au sérieux dans le Padel ou dans n’importe quel autre sport, il est conseillé de se présenter à un professionnel pour qu’il s’occupe de votre régime.

  1. pasta

Pour jouer une partie de Padel, vous aurez besoin d’énergie, et par conséquent de sucre lent. Cette énergie provient en majeure partie des hydrates de carbone, très présente dans les pâtes.

Dessutom är pasta inte ett problem för matsmältningen, och du kommer att ha mindre känsla av tyngd i fältet än med andra livsmedel. Dessutom är det tillrådligt att äta ungefär tre timmar innan en matchen för matsmältningen är väl gjord, och du kan ha maximal energi under ditt spel.

  1. koffein

Den andra rekommenderade maten är att ta innan en koffeinmatch, den lättaste konsumeras naturligtvis av kaffe.

Koffein hjälper din ämnesomsättning att öka energiproduktionen och i koncentrationen under din match.

Du bör dock inte dricka för mycket annars får du motsatta effekter under ditt spel. Vi rekommenderar att du inte tar mer än 200 mg koffein per dag.

  1. Bananen

Som en av de bästa frukterna att konsumera under en match är det en mat som ger dig energi varje ögonblick. Det som gör denna frukt så viktig för en idrottare är dess koncentration av magnesium för att förhindra att spelare får kramper särskilt i den tredje uppsättningen.

Vi rekommenderar att du äter hälften av bananen under den första uppsättningen. Den andra halvan kommer att konsumeras under den andra och / eller tredje uppsättningen för att undvika någon sockertopp under din match.

Alexis Dutour

Alexis Dutour brinner för paddla. Med sin utbildning i kommunikation och marknadsföring ställer han sina färdigheter till tjänst för padeln för att erbjuda oss artiklar som alltid är mycket intressanta.