Som vi förklarar våra kollegor från CMD Sport, Black Crown noterade en tillväxt på 15 % under 2022.

Efter ett rekordår 2021, som kommer att ha sett det deklarera en omsättning på 3,11 miljoner euro, kommer det spanska varumärket att ha klarat sig ännu bättre 2022, med 3,58 miljoner euro, enligt VD:n Jordi Rovirosa. Siffror som inte speglar ansiktet från det gångna året. I själva verket "efter ett spektakulärt första halvår skedde en markant minskning av efterfrågan under andra halvåret.”, förklarar Rovirosa.

För chefen är detta uppenbarligen positivt, särskilt eftersom det här lilla företaget måste ta itu med branschens tunga vikter: "På en marknad där konkurrensen är allt hårdare är vi nöjda med att ett familjeföretag som vårt är där det är."

Bevis på att padel exporteras över hela världen, 50% av omsättningen av Black Crown kommer från utlandet, den andra hälften kommer uppenbarligen från Spanien. Bland de länder som är mest förtjusta i varumärket hittar vi Frankrike, Italien, Argentina, Mexiko, Argentina, Chile och Mellanöstern.

Xisco Gil och hans Black Crown Special 16K

Företagets framtid förbereds med lugn, som dess chef förklarar: "Vi upplever boom in padel rationellt gör vi inte överdrivna investeringar vare sig i form av utrustning eller sponsring.”

Inför det nya året kommer varumärket att kunna räkna med sin huvudrekryt, Xisco Gil, och på en ny kollektion som redan har vunnit fans!

Xan är ett fan av padel. Men också rugby! Och hans inlägg är lika slående. Fysisk tränare av flera padel, han avslöjar atypiska inlägg eller behandlar aktuella ämnen. Det ger dig också några tips för att utveckla din kroppsbyggnad för padel. Det är uppenbart att han påtvingar sin stötande stil som på fältet padel !