Allt är bra för att säkerställa marknadsföring av padel, inklusive bakdörrmedel! I Italien, påverkan Laura d'Amore erbjöd en trevlig boost genom att visa upp pala i handen på sociala nätverk.

776.000 XNUMX följare! 

Om du inte är transalpin eller mycket känner till nebulosan i sociala nätverk, kommer namnet Laura d'Amore förmodligen inte att innebära något för dig. Ändå med sin 776.000 XNUMX följare på Instagram, hon är en av influenceuses den viktigaste av Bel Paese. Med en examen i internationell kommunikation och reklam specialiserade hon sig på märkesinnehåll och hennes inlägg är särskilt populära.

LAURA D'AMORE - ITALIEN - INSTAGRAM - FEBRUARI 2021

29.000 XNUMX likes! 

Laura d'Amore delar sitt liv mellan sitt hemland Sicilien, Milano och Mallorca. Tre platser där padel har vinden i seglen. Om Balearerna är värd för många turneringar, vilket är fallet med Menorca med World Padel Tour, Italien upptäckte denna disciplin som hade en verklig förnyad uppmärksamhet sedan hälsokrisen började. Påverkaren tog alltså en kurs kl 21 Padel Arena vid Catane och delade en ögonblicksbild i spelarens utrustning, Nox-racket i handen. Hans träning hade en viss framgång sedan han fick 29.000 Likes !

Även om en sådan annons inte verkar vara så mycket, det faktum att en berömd influencer framträder som en spelare av padel kan väcka intresse eftersom det ibland krävs (väldigt) lite för att gnista nyfikenhet. Ett stort reklamstunt för vår sport!

François Miguel Boudet Journalist padel idrott

Jag är en sportsjournalist som bor i Barcelona och uppenbarligen ett fan av padel.

RMC Sports, L'Equipe Magazine, Sport24, Infosport +, BeIN sports och nu pricken över i: Padel Magazine ! ;)