BULLPADEL är stolt över att kunna meddela att det har blivit "1ère-märket på försäljning i Spanien och Europa". Om det är mycket svårt att ha tydliga siffror i detta ämne och säga med säkerhet att ett märke säljer mer än ett annat, är det uppenbart att BULLPADEL tar en allt viktigare plats i det europeiska landskapet. Survey.

"En av nycklarna: Kommunikation och våra spelare"

Det har totalt 33 högprofilerade spelare sponsrade av varumärket.

Dessa spelares närvaro har bidragit till att öka varumärket eftersom Maxime Sanchez och Paquito Navorro sponsras av BullPadel. De är verkligen en del av världens bästa 5 och har en stark image inom denna sport. Dessutom leder varumärket internationell sponsring medan de rekryterar unga spelare på hög nivå.

Samlingar är helt dedikerade och skapade på uppdrag av dessa spelare för att förstärka bilden av märket. Dessutom skapas rackets egenskaper så att de motsvarar de professionella spelarna. När det gäller Paquito Navarro har de sin egen utrustning som de väljer från alla BullPadel-sortiment. Tack vare dem och deras intensiva användning av produkter deltar de i kontinuerlig förbättring och samdesign av framtida sortiment.

Varumärket försöker rekrytera så många spelare som möjligt, nyligen är det Alizé Cornet som gick med i Bull Padel-teamet som ambassadör.

Rekryteringen av tennisspelaren är väldigt smart från varumärket, eftersom den rena padelklubben som heter padel spirit baserad i Lyon, investerades av ambassadören och hans bror Sébastien Cornet.

Eftersom spelaren är en integrerad del av varumärket kommer hon att kunna marknadsföra den till den här klubben.

BullPadel tvekar inte att skapa videor med sina ambassadörer för att synliggöra produkterna och få dem att bli ökända.

Utveckling genom klubbar:

Varumärket fokuserar också på utveckling av klubbar. Nyligen tittar Frederic Gardet (chef för Bull Padel i Frankrike) och Julien Chardon på klubbens padel Riviera Mougins i Côte d'Azur. Åtgärderna som de genomför är på restaurering, utbildning med en tränare som kommer att ta hand om padelskolan, slutligen de kollektiva och individuella lektioner som kommer att ges till vuxna.

Ett produktsortiment:

Å andra sidan har varumärket ett viktigt kunnande och accentuerar sitt utbud av racketer till erfarna spelare med tekniska racketar och en ganska skarp design.

Deras 2018-produktlinje som huvudsakligen består av den kraftorienterade Hack- och Vertex-modellen har omarbetats så att avancerade mål är ännu fler spelare med andra kontrollorienterade spelspecificiteter, därmed deras 2 nya Hack-produkter. kontroll och Vertex Control. Trots tekniken i deras racket föreslår BullPadel trevliga och bekväma produkter att spela enligt användarnas återkomst.

Skapa synlighet genom utställningsmatcher

BullPadel verkar sin berömmelse tack vare utställningsspel som de gör då och då på vissa klubbar. Detta är fallet med Chingoto och Tello med Padel Spirit som har gjort demonstrationer för att locka människor till övningen.

Partnerskap, en vektor inom varumärke

Bull padel ger synlighet tack vare många partnerskap som open de France i Toulouse och i klubbar där de föreslår animationer.

De är också närvarande på stora internationella kretsar som världspadell-turnén, teknisk partner och den officiella bollen i klubbens europeiska koppel: Euro-paddel-cupen. Varumärket är också en partner med den spanska federationen.

De sätter upp ett stativ i turneringen för att presentera sin samling, rackettester finns också tillgängliga.

Tillhandahållande av en utställningsplats:

Nyligen har märket utvecklat ett digitalt gränssnitt där det erbjuder sina olika användningsområden för produkter som är skor, snöskor, textilier, accessoarer. Dessutom förblir det mycket tydligt för alla tekniker som används för alla typer av utrustning. Tack vare deras webbplats kan vi spåra hela historien och förstå var varumärket kommer ifrån.

Syftet med BullPadel är att lägga fram ett annat sätt att skapa synlighet och hitta nya kontakter.

Alexandre Cifuentes

Alexandre Cifuentes studerar ekonomi. Han bestämde sig för att ingripa på padelbranschen och på sportmarknaden i allmänhet. Det gör att vi kan veta om padel som helhet.