Tennis-Point Marketing Manager / Padel-Point, Florian Braukmann, ser tillbaka på Cupra Padel-Point Touren “tur som ingen annan”. Han berättar varför.

Ett andra steg som förvandlar testet

”Denna andra etapp är uppenbarligen baserad på en första upplaga som var en succé. 2022 lade vi stenarna för vad vi vill göra med kretsen.

Denna krets riktar sig till fritidsspelare och amatörer. Det är därför vi bestämde oss för att stoppa P500 för att ägna oss åt turneringar mellan P25 och P250 maximum.

Det som är väldigt viktigt är inte nödvändigtvis turneringarna i padel, men också och kanske framför allt extrafunktionerna, med all service som erbjuds spelare.

För oss är det viktigaste att berätta att dessa spelare som kommer för att ha roligt lämnar med fina minnen från dessa turneringar.

Inte som de andra P25:orna

"Det här är inte P25 som de andra, nej. Dessa är tester av padel inne i en krets med ett lag som välkomnar alla dessa spelare som kungar.

Tanken är att tillåta spelare att stanna en dag och spela på padel, men inte bara. Vi tar med professionella spelare, familjer och medföljande personer kan komma eftersom det finns gratis initieringar och många andra aktiviteter kring detta evenemang.

Jag tror att vi är borta väldigt länge. Det är bara en början."

Det har varit borta i 2 år

"Vi lämnade i två år med våra flaggskeppspartners, Cupra och Babolat. De litar på oss. Vi satte oss för att göra fantastiska saker.

I år kommer vi att ha 17 evenemang jämfört med 11 2022. Vi tänker redan på 2024. Och du kommer att se att vi kommer att erbjuda nya scener, a priori 24 totalt, men vi kommer att prata om det när det är dags.”

Franck Binisti

Franck Binisti upptäcker padel vid Club des Pyramides 2009 i Parisregionen. Eftersom padel är en del av hans liv. Du ser ofta honom turnera i Frankrike för att täcka de stora evenemangen i padel Franska.