Karantän är inte en ursäkt att förbli inaktiv. Varje dag erbjuder vi dig en session att göra hemma för att komma i toppform när du återupptar padel.

Idag är en utbildning av Veronica Virseda vilket hedras. För att hålla sig i form hemifrån gör den 19: e i World Padel Tour-ranking konditionsträning med tillbehör som alla kan hitta hemma.

Den utför fyra varv i en krets av 5 övningar, kedjad utan vila, med hastigheten på 10 repetitioner per övning. Hon använder stora flaskor vatten, som du kan ersätta vid behov med konserver, en laddad paleter, böcker, hantlar om du har något, kort sagt allt som väger lite.

  • Första övningen: horisontellt tryck : För mer effektivitet tveka inte att göra det med ryggen parallellt med marken, drar ihop buken och glutor
  • Andra övningen: främre knäböj, vara säker på att hålla ryggen rakt och sprida knäna när du går nedförsbacke, du kan hölja dina bukar väl under hela rörelsen
  • Tredje övning: lyft, vi undviker att runda ryggen. För mer svårigheter lägger Veronica en laddad ryggsäck på ryggen och lyfter flaskan. Du kan också göra det genom lyft en lastad lastbil
  • Fjärde övningen: militärutvecklad, vi böjer låren väl och vi kommer in i magen. Om träningen är för svår kan du hjälpa dig själv genom att trycka med benen som en fjärdedel.
  • Femte övning: biceps, försök att inte röra sig för mycket medan du gör det, och som alltid att dra ihop dina bukhår

Sedan, 30 sekunder av hylsning som vila och vi fortsätter med nästa serie. 4 totalt för Veronica, men beroende på dina mål och vikter som används kan du sänka eller något öka antalet repetitioner och / eller serier. Lycka till!

Videokredit: Instagram Veronica Virseda

Xan är ett padelfläkt. Men också rugby! Och hans inlägg är lika punchiga. Fysisk tränare för flera padelspelare, han hittar atypiska inlägg eller hanterar aktuella ämnen. Det ger dig också några tips för att utveckla din kroppsbyggnad för padel. Det är uppenbart att han lägger sin stötande stil som på padelfältet!