Försökte Juan LeBron verkligen få ett släpp genom att tappa bollen ur fickan, eller ville han bara stoppa in den igen? Kontroversen växer på sociala nätverk, där mer än 70 % av de tillfrågade verkar se "ondska överallt". Men tänk om detta uppståndelse egentligen bara var ett missförstånd? Tänk om Lebron verkligen inte hade för avsikt att dra fördel av denna situation?
Om många förblir övertygade om det juan lebron, en spelare som ofta kritiseras, förtjänar denna misstro, bör det noteras att matchens sammanhang gör denna tolkning osäker. Denna berömda låt kom vid en tidpunkt då det spanska paret ledde, vilket lämnar vissa tvivel.
Visst, Lebron är inte vid sin första kontrovers, och han fortsätter att lida skuggan av det spanska valet, där rykten antydde att Lebron skulle spela exklusivt till vänster, medan Galan verkade redo att flytta till höger. Relationen mellan de två lagkamraterna ifrågasätts ibland. Men, mot alla förväntningar, konfigurationen Galan / Lebron förnyades, en strategi som nästan kunde ha visat sig vara en vinnare.
En tillbakablick på uthyrningens nyckelögonblick
Låten i fråga sker medan Lebron är van vid 4 / 2, 40 / 15, precis efter att ha förlorat första set mot Tapia/Chingotto. Behövde han verkligen provocera fram denna låt när hans lag ledde i matchen och i setet? Logiken säger nej.
Ett annat element att överväga är kvaliteten på Tapias backhand-kontrasmash, lite trasig, vilket inte verkade sätta Lebron i svårigheter. Spanjoren kunde till och med returnera bollen med en lobb parallellt med Chingotto.
En avsikt svår att bevisa
Naturligtvis är det omöjligt att säkert veta om Lebron agerade medvetet eller inte. Men när vi är osäker kanske vi borde ge förmånen av välvilja till en spelare som, även om den är i centrum för flera kontroverser, fortsätter att fascinera, vare sig vi gillar honom eller inte.
Franck Binisti upptäckte padel på Club des Pyramides 2009 i Paris-regionen. Sedan dess har padel varit en del av hans liv. Du ser honom ofta turnera Frankrike för att täcka stora franska padelevenemang.