Club House är det nya sociala nätverket som är en hit. På programmet, masterclass och debatter inom många områden för att samla entusiaster och proffs. Sport särskilt populär bland spansktalande padel har uppenbarligen landat på den nedladdningsbara plattformen på IOS.

Dela utrymme

Club House erbjuder möjlighet att skapa privata konferensrum med anhängare som kan delta i debatterna, förutsatt att de är inbjudna av en moderator eller administratör. Detta kooperationssystem berikar ljudinnehållet och lockar fler publik.

Carles Prat skapade därmed klubbhuset "Hablamos de pádel" (Låt oss prata padel) och det har redan cirka femton medlemmar, inklusive en viss Fernando Belasteguin. Framgången kan inte förnekas medan konceptet är helt nytt. ”Min idé är att klubben samlar fans och spelare, inklusive varumärken, affärsmän, klubbar eller federationer, i syfte att dela intressant kunskap om padel och verksamheten som omger den ”, förklarar han till CMD Sport.

Två sessioner per vecka

För närvarande är tanken att ”skapa en stark samhällsbas”Med målet att bli en världsreferens. Följare från Portugal, Italien och Japan loggade in i konferensrummen. Bommen av padel, inomhus- och utomhusfält, är internationalisering av praxis de viktigaste ämnena som har diskuterats.

De två återkommande konferensrum som Carles Prat (på spanska) har värd hålls på måndagar och torsdagar från 22. Ökningen av publiken under de kommande veckorna kan mycket väl leda till en ökning av takten samt öppnandet av nya teatrar. Tillväxten av padel noteras nu också på sociala nätverk och denna trend blir desto mer intressant eftersom den påverkar marknadsföringssektorn, ett bevis på att disciplinen har börjat 2020-decenniet mer strukturerat än någonsin.

François Miguel Boudet Journalist padel idrott

Jag är en sportsjournalist som bor i Barcelona och uppenbarligen ett fan av padel.

RMC Sports, L'Equipe Magazine, Sport24, Infosport +, BeIN sports och nu pricken över i: Padel Magazine ! ;)