Vi kommer att försöka hitta padeln idag och vad är planerna för dess framtid.

Padeln förändras varje månad och dess projekt som introduceras i 2017 och 2018 som "min padel tour" blir mer och mer populära.

Det franska paddelteamet byggdes i år och konkurrerar redan världen över. Deras föreställningar ökar kommunikationen runt den franska paddlen och det gör att du kan röra sportkanaler som "Infosports" och för att få en bättre synlighet.

Många projekt håller på att förhandlas, t.ex. inrättandet av en padelklubb i 15th stadsdel av Paris, vilket skulle göra det möjligt för denna idrottsutövning att vara hjärtat i en storstad och inte i de förorter som ibland är svåra att nå för människor som bor i Paris.

Dessutom är presentationen av padeln vid OS i 2014 i Paris fortfarande relevant, vilket tyder på potentialen för denna sport och dess utveckling i framtiden.

Vi har nyligen sett lanseringen av nätverket 4padel, som blir den största padelklubben i Bordeaux-regionen med mer än 7 padelbanor. Varumärket slår hårt i 2018 med mer än 45 padelbanor spridda över hela Frankrike i 15-klubbar. Vi bevittnar mer och mer skapandet av ett viktigt varumärke för padeln som vill etablera sig på det franska territoriet och bli referensen för den franska padellen.

En mångfald projekt dyker upp varje månad i padeln, vilket visar att denna idrottsutövning har varit tillsyn över sedan 2018 av FFT och att en solid strategi håller på att införas. Det är inte omöjligt att se padellens popularitet explodera i 2019 tack vare dessa olika projekt som gör denna sportövning mer och mer synlig.

Tanguy Le Roux

Student i Master 2 entreprenörskap och innovation på IESEG SCHOOL OF MANAGEMENT i Paris och brinner för idrott, jag bestämde mig för att ägna min slutliga avhandling om framväxten av padel i Frankrike som en sport och social praxis och tillhörande marknadsutveckling. Efter att ha bott 22 år i Marocko och i 5 år i Frankrike, är jag glad över att kunna dela mina färdigheter.