Claire Lefebre, den fysiska tränaren som är specialiserad på padel erbjuder oss några övningar att utföra för att förbättra vår fysiska padel.

Övning 1: schweizisk bollskydd

Utför flexionsförlängning av nedre extremiteterna, drag fast knäbältet.
Utmärkt dynamiskt höljesarbete.

Övning 2: stöd för slots

Gör en slits sedan en forehand / backhand.
Funktionell rörelse vid padeln.

3 Övning: Pumpar + Knäflexion

Utför en pump genom att vidröra torso på marken (på knä för nybörjare) och sedan växla mot knäna.

Övning 4: arbete med knäböjsstöd

Utför två stöd sedan en höftflektion, perfekt för padel-tåstöd.

Övning 5: slits + elastisk förlängning

Elastisk under framfoten som gör rörelsen, gör en slits och en förlängning av armen med elastiken vid stigningen.

Övning 6: ryska TWIST

Utmärkt jobb för bukhår i medicin boll.

Här är länken för att köpa Claire Lefebres bok på Amphora:

https://www.amazon.fr/Musculation-Fonctionnelle-pour-Prevost-Pascal/dp/2757603205

Franck Binisti

Franck Binisti upptäcker padellen på Pyramid Club i 2009 i Paris-regionen. Sedan dess är padel en del av hans liv. Du ser honom ofta på turné i Frankrike genom att täcka de stora franska paddelevenemangen.