I den digitala tidsåldern drar padelmärken full nytta av sociala nätverk som kommunikations- och marknadsföringsverktyg. Som verkliga skyltfönster låter dessa plattformar dem marknadsföra sin identitet, sina sponsrade spelare och att tillkännage sina ny.

Under de senaste åren har många plattformar dykt upp eller vuxit i storlek: Instagram, TikTok, X (fd Twitter), LinkedIn, och många andra. Dessa kanaler har blivit kraftfulla verktyg för synlighet, vilket gör det möjligt för varumärken att komma närmare sin community och etablera sitt rykte. Men sedan, Vilka är de mest populära varumärkena på sociala medier?

Nox, ledaren

Fokusera på Instagram, det sociala nätverk som används mest av varumärken och idrottare på hög nivå, är det spanska varumärket Nox som är placerad högst upp med 352 000-abonnenter. Officiell sponsor för Världens första Agustín TapiaNox drar nytta av argentinarens ryktbarhet, vilket bidrar starkt till varumärkets image och framgång.

Nox är även aktiv på andra plattformar, med mer än 19 000 prenumeranter på X et 43 000 på TikTok.

Adidas, på andra plats

Det tyska varumärket drar nytta av ryktet hos ett av världens största sportföretag, verksamt inom många sporter. Dess padeldivision rankas som nummer två bland de mest följda varumärkena på Instagram, Med 306 000-abonnenter.

Adidas sponsorer, särskilt världsnummer 3 Ale Galán och har blivit en nyckelspelare inom padel de senaste åren. Varumärket är dock ännu inte närvarande på plattformarna X et TikTok dedikerad till padel.

Ale Galan nya pala Adidas Metalbone HRD 32 2023

Bullpadel, ett säkert kort

Mycket närvarande på planen med många spelare från Topp 30 över hela världen, Bullpadel är en viktig referens. Hon ackumulerar 263 000 följare på Instagram och positionerar sig i #1 av X avec mer än 23 000 prenumeranter.

Bland varumärkets ambassadörer finns stjärnor som Fede Chingotto, Juan Tello, Gemma triay et Delphi Brea.

En tredjedel av spelarna Premier Padel Finalerna spelar in Bullpadel !

Resten av rankingen

Head, vid foten av podiet

Historiskt tennismärke, Head påtvingar sig också i padel med 183 000 följare på Instagram. I synnerhet sponsrar den Världens nummer etta Arturo Coello, med vilken hon lanserade en signaturkollektion i år. Varumärket förlitar sig också på världens första kvinnliga par, Ari Sanchez et Paula Josemaría, för att stärka dess synlighet. Hans konto X överstiger 16 000-abonnenter.

Babolat, 5e

Ett annat stort namn inom tennis och padel, Babolat räkna 159 000 följare på Instagram et 8 500 av X. Hon sponsrar två medlemmar av Topp 10 över hela världen : Juan Lebrón et Coki Nieto.

Wilson, 6:e

Ikoniskt märke som bärs av legenden Fernando Belasteguin (nu pensionerad), Wilson compte 136 000 följare på Instagram och mer än 6 000 av X. Väl etablerad inom tennis, fortsätter den sin tillväxt inom padel.

Tecnifibre och Siux, över 100 XNUMX

Teknisk fiber, som använder ett gemensamt konto för tennis och padel, överstiger 100 000-abonnenter. För sin del, Siux fortsätter sin uppgång med 108 000 följare på Instagram, 6 000 av X och mer än 5 000 på TikTok. Varumärket kan räkna med högnivåspelare som Stupa, såväl som på unga argentinska talanger som Augsburger et Libaak.

Stupa varumärken Siux 2024

Andra märken:

  • Drop Shot : 54 300 prenumeranter
  • Black Crown : 41 300 prenumeranter
  • Kuikma : 35 400 prenumeranter
  • Joma : 33 200 prenumeranter
  • Oxdog : 23 500 prenumeranter
  • Lok : 16 400 prenumeranter
Nicolas Fillaudeau

En stor sportentusiast och före detta tennisspelare, upptäckte jag padel för några år sedan utan att egentligen lägga ner mycket tid på det. Sedan blev jag beroende av den här sporten genom att utöva den och se de första padelmatcherna. Ser fram emot att dela 2025 års nyheter med dig!