Padel Magazine - Från den 20 till 23 mars i Madrid anordnade marknadsföringsföretaget MADISON den första internationella mässan tillägnad Padel (och Golf).

Mer än 7000 besökare och 150 ackrediterade proffs har korsat vägar.

24 utställare (federationer, märken, tillverkare, klubbar och andra) svarade på samtalet.

Varumärkena Dropshot, Kaitt, Vision, Akkeron, Bull Padel och särskilt den efterlängtade ... Adidas Padel som vi kunde upptäcka hans första racketsamling och hans Padel, med det särdrag att presentera en svart yta.

Öppningsdagen var en stor framgång: politiker, VIP och allmänheten visade sig i stort antal.

Den spanska skådespelaren Bertin Osborné försökte sig på Padel under den offentliga blicken ...

Både för planen som Red Eleven åkte och Adidas-banan, vars globala lansering ägde rum i Padel Pro Show, det fanns över sextio timmars aktivitet som gjorde det möjligt för publiken att interagera med spelarna: Fede Quiles (Drop Shot), Aday Santana (Kaitt), Iciar Montes (Bullpadel) eller Gaby Reca (Bullpadel), Pedro Alonso Martinez och Marta Ortega Roby Gattiker (Adidas), bland andra.

De första 2 dagarna av showen ägnades åt proffs där ämnen som:

  • industriutveckling Padel,
  • godkännandeprocesser,
  • landet av Padel (utveckling, boom in padel bestick, etc ...)
  • Programvara för klubbhantering
  • Hur man stärker din klubb Padel

Och särskilt:

  • Utvecklingen av Padel Spanien
  • Utvecklingen av Padel Internationell. Olika varumärkesrepresentanter var närvarande såväl som vice ordföranden för den engelska federationen och Ana Bastarreche (presidenten för den nya europeiska federationen för Padel).

MADISON-företaget, ledt av dess studierektor, Alberto Cuesta, tog tillfället i akt att presentera sin studie Padel.

Det uppskattar till 2.300.000 62 38 antalet utövare i Spanien, XNUMX% är män och XNUMX% av kvinnorna. Han betonade dock att det finns fler och fler kvinnliga utövare och klyftan med män minskar.

Den höga sociala klassen representerar 20% av utövarna mot 60% för medelklassen och 15% för den låga sociala klassen. Siffror som översätter en demokratisering av denna sport.

Som erkänd av Luis Garcia, chef för Padel Pro Show och Madison Agency, “The Industry Padel svarade mycket positivt på showen. Detta forum har blivit en korsning för proffs där de söker affärsmöjligheter och nya affärslösningar genom utställare, professionella möten, möten och parallella initiativ som vi har utvecklat. Detta bekräftar vår tro på att det fanns en lucka att fylla i universum Padel, branschen behöver en mötesplats, ett forum för att dela de senaste nyheterna, innovation och kunskap som genereras varje år i branschen med ett huvudmål: att handla ... och det ligger i denna tradition att vi har arbetat och kommer att fortsätta göra 2015 ”.

Vi ses i 2015.

Frédéric Bertucat - Padel Magazine
Franck Binisti

Franck Binisti upptäcker padel vid Club des Pyramides 2009 i Parisregionen. Eftersom padel är en del av hans liv. Du ser ofta honom turnera i Frankrike för att täcka de stora evenemangen i padel Franska.