Padel Tidning - Från 20 till 23 mars i Madrid anordnade marknadsföringsföretaget MADISON den första internationella mässan tillägnad Padel (och Golf).

Mer än 7000 besökare och 150 ackrediterade proffs har korsat vägar.

24-utställare (federationer, varumärken, byggare, klubbar och andra) svarade på samtalet.

Varumärkena Dropshot, Kaitt, Vision, Akkeron, Bull Padel och särskilt den efterlängtade ... Adidas Padel som vi kunde upptäcka hans första racketsamling och hans Padel, med det särdrag att presentera en svart yta.

Öppningsdagen var en enorm framgång: politisk, VIP och allmänhet gick i antal.

Den spanska skådespelaren Bertin Osborné försökte sig på Padel under den offentliga blicken ...

Både för planen som Red Eleven åkte och Adidas-banan, vars globala lansering ägde rum i Padel Pro Show, det fanns mer än sextio timmars aktivitet som gjorde det möjligt för allmänheten att interagera med spelarna: Fede Quiles (Drop Shot), Aday Santana (Kaitt), Iciar Montes (Bullpadel) eller Gaby Reca (Bullpadel) , Pedro Alonso Martinez och Marta Ortega Roby Gattiker (Adidas), bland andra.

De första 2 dagarna av showen ägnades åt proffs där ämnen som:

  • industriutveckling Padel,
  • godkännandeprocesserna,
  • landet av Padel (utveckling, boom i täckta padelbanor, etc.)
  • Programvara för klubbhantering
  • Hur man stärker din klubb Padel

Och särskilt:

  • Utvecklingen av Padel Spanien
  • Utvecklingen av Padel Internationell. Olika varumärkesrepresentanter var närvarande samt vice ordförande för den engelska federationen och Ana Bastarreche (presidenten för den nya europeiska federationen för Padel).

MADISON-företaget, ledt av dess studierektor, Alberto Cuesta, tog tillfället i akt att presentera sin studie Padel.

Han uppskattar 2.300.000 antalet utövare i Spanien, 62% är män och 38% är kvinnor. Han påpekar dock att kvinnliga utövare blir allt fler och klyftan med män minskar.

Den höga sociala klassen representerar 20% av utövarna mot 60% för medelklassen och 15% för den låga sociala klassen. Siffror som översätter en demokratisering av denna sport.

Som erkänd av Luis Garcia, chef för Padel Pro Show och Madison Agency, “The Industry Padel svarade mycket positivt på showen. Detta forum har blivit en korsning för proffs där de söker affärsmöjligheter och nya affärslösningar genom utställare, professionella möten, möten och parallella initiativ som vi har utvecklat. Detta bekräftar vår tro på att det fanns en lucka att fylla i universum Padel, branschen behöver en mötesplats, ett forum för att dela de senaste nyheterna, innovation och kunskap som genereras varje år i branschen med ett huvudmål: att handla ... och det är i denna tradition att vi har arbetat och kommer att fortsätta göra 2015 ”.

Vi ses i 2015.

Frédéric Bertucat - Padel magazine
Franck Binisti

Franck Binisti upptäcker padellen på Pyramid Club i 2009 i Paris-regionen. Sedan dess är padel en del av hans liv. Du ser honom ofta på turné i Frankrike genom att täcka de stora franska paddelevenemangen.