Det är dags att göra en översikt över undersökningen som vi genomförde om dina konsumtionsvanor för snöskor. padel.

Först av allt vi önskar tacka alla deltagare som vänligen svarade på denna undersökning. Du är totalt 155.

Allmän bakgrund

155 personer svarade på studien. Detta räcker uppenbarligen inte för att ha en perfekt vision om vårt beteende i förhållande till våra inköp, men det gör att vi redan kan upptäcka stora trender.

Bland dem som svarade på studien, mer än 91% var manliga, och om vi redan vet att idag spelar fler män än kvinnor padel, vi kan också tro att de i allmänhet är mest intresserade av snöskor. Tillverkarna har förstått detta eftersom det finns en majoritet av modeller avsedda för den manliga allmänheten.

Vi vet också att snöskor från padel är ganska ömtåliga och män har därför en tendens att byta racket oftare än en spelare; för ja herrar, du sparar inte din racket!

När det gällerålder : bland de personer som svarade tillhör 43,9% åldersgruppen 24-39 år och 43,9% i åldersgruppen 40-54.

Information som därmed perfekt bekräftar typen av spelare på fälten. I Frankrike är spelaren mer en man och är omkring 40 år gammal.

Parametrarna som påverkar valet av racket

Först noterar vi att bland de ifrågasatta, bara 3,9% har inte köpt en racket de senaste 12 månaderna. Vi kan därför tro att spelarna av padel byta racket, åtminstone varje år. 44,5% köpte en under denna period, 36,8% köpte 2 och 14,8% köpte 3 eller fler racketar under det gångna året.

Snöskor padel ibland kritiseras av spelare för sin brist på robusthet. På padel, vi byter inte rep, men vi byter racketer mycket mer regelbundet än i tennis. Så säg att padel kostar mindre än tennis, är inte helt sant.

Och just när det gäller orsaken till detta köp, det finns tre huvudgrupper: 57% köpte en racket eftersom deras var trasig eller sliten, 24,8% för skojs skull och 10,1% för att det var deras första racket. Vi ser därför för det första att palas har en begränsad livslängd, men också för 1/4 av deltagarna, att köpa en racket är ett nöje köp. Sedan, i små grupper, hittar vi i första hand flytta uppmarknaden, efter en förändring i spelnivån, med mer än 5%.

Låt oss nu komma till orsakerna till varför en person har det valde en modell framför en annan. Observera att det var möjligt att kryssa för i flera rutor. I första position, ganska mycket, finner vi rackets egenskaper (61,7%). Kom nästa varumärket (45%), priset (23%) och det faktum att palmen används av en proffsspelare (12,8%). Köpet efter ett test eller efter råd från en säljare eller en närstående samlar vardera 5%.

Vi kan därför se att för de flesta svarande är detta verkligen en shoppingglädje eftersom tre fjärdedelar av deltagarna inte valde en modell baserad på pris.

Varumärket är viktigt för hälften av människorna, och vi har i allmänhet att göra med en informerad allmänhet vem är intresserad av palas specificiteter.

Konsumentvanor

Internet är det föredragna sättet för spelare att köpa racket: 47% har tytt till det. Därefter kommer fysiska butiker (26,2%) klubb proshops (18,8%). Slutligen utgör köp från en privatperson 8,1%, vilket visar att begagnad marknad existerar för snöskor. padel men det är fortfarande mycket i minoritet.

Vad får kunderna att köpa på internet i första hand? priset. I själva verket, 57,7% av respondenterna definierar pris som anledningen till att de valde en plats framför en annan. Vi har därför att göra med en viss paradox med tanke på vad vi observerade tidigare: köparen av en padel väljer inte sin modell enligt priset men när hans val har gjorts kommer han att försöka få den till det lägsta priset.

Sedan är det andra skälet tillInternet shopping avser det faktum att det finns mer val av modeller (10%).

Bland de viktiga beslutsfaktorerna finns möjligheten att testa och ha en bra kundservice (28,2%), därefter rådets entourage (18,1%) och slutligen butikens närhet (14,1, XNUMX%). Vi förstår därför att för respondenter som köper sina palas i fysiska butiker, faktumet av att kunna köpa nära hemmet, att kunna prova utrustningen och dra nytta av en god garanti är avgörande faktorer. Det faktum att närbutiken fungerar kommer väl efter (3%).

Testet

Av de 150 personerna som köpte snöskor under de senaste 12 månaderna, 51,3% har inte testat dem. En logisk siffra när vi vet att nästan hälften av inköp görs på internet. Detta bevisar än en gång att respondenterna är det känslig för rackettester utförda på internet, rekommendationer från de omkring dem och beskrivningar av byggnadens palas.

Bland dem som testade racketen innan de köpte testade mer än hälften den i klubbar (66%), de andra testade antingen dem i butik (20%) eller tack vare vänner som har dem. lånat (11%) eller via webbplatser som erbjuder utrustningstestet (3%). Vi ser att denna praxis ännu inte är utbredd, och det klubbar och fysiska butiker är idag referensen för spelare som vill testa racketar.

Xan är ett fan av padel. Men också rugby! Och hans inlägg är lika slående. Fysisk tränare av flera padel, han avslöjar atypiska inlägg eller behandlar aktuella ämnen. Det ger dig också några tips för att utveckla din kroppsbyggnad för padel. Det är uppenbart att han påtvingar sin stötande stil som på fältet padel !