Ricky brigolle, Kategorichef för Racquet Sports kl Head Spanien lyfte fram utvecklingen av padel och varumärkets roll Head under de senaste åren vid evenemanget "La Llamada del Rey" i Madrid.
Under sitt tal påminde Ricky Brigolle hur mycket disciplinen har utvecklats under de senaste åren:
”För 10 år sedan var det inte ens 100 personer på läktaren, och idag når vi upp till 15 000 åskådare. "
Det påpekar han också den snabba expansionen av padel omvandlade infrastrukturen, särskilt i Spanien, där faciliteterna från början var begränsade:
”Högkvarteret var litet till en början, men så småningom växte projektet. Vi har tagit till oss alla möjligheter och utvecklat nya strategier.”
Denna maktökning förklaras av en strukturerat tillvägagångssätt, som kombinerar produktinnovation och engagemang för spelare.
Frågade om hemligheterna bakom varumärkets framgångRicky Brigolle lyfter fram två nyckelelement:
"Först måste vi de bästa spelarna för att ge varumärket trovärdighet. Om våra produkter används av de bästa i världen ger det dem omedelbart legitimitet.”
”Då är det viktigt att ha nödvändigt kapital för att stödja denna tillväxt och effektivt marknadsföra våra produkter."
Ricky Brigolle insisterar på roll för marknadsföring och varumärkesidentitet i denna expansion:
”Förutom den tekniska aspekten och produktutvecklingen behöver du veta lyssna på spelare och konsumenter, oavsett om de kommer från Spanien eller andra länder. Deras feedback är avgörande för att kunna erbjuda lämpliga produkter.”
Slutligen avslutar han om ambitionen att Head de fortsätta att förnya och stödja padel, genom att stödja spelare i deras utveckling och utveckla allt effektivare utrustning.

Franck Binisti upptäckte padel på Club des Pyramides 2009 i Paris-regionen. Sedan dess har padel varit en del av hans liv. Du ser honom ofta turnera Frankrike för att täcka stora franska padelevenemang.