Här är en sammanslutning mellan två märken till det bästa av padel internationell. Två stora enheter som bidrar med sina kunskaper till förmån för padel.

Att vara ett varumärke av padel är inte enkelt. Att tillhandahålla utrustning av hög kvalitet kräver mycket kapital och detta är inte nödvändigtvis fallet för alla företag.

Vi känner till stora varumärken som kan erbjuda sina kunder "komplett" av padel, Som Head eller Adidas, men för StarVie så var det inte fallet.

Detta spanska varumärke som baserade byggandet av sina palas i Spanien och på ett konstgjort sätt, erbjöd parallellt mycket få tillbehör. Vissa t-shirts, shorts och andra kläder men inget extra.

Idag, genom denna union med det italienska varumärket Lotto, kommer StarVie att fokusera på vad det gör bäst, palas och "enkla" tillbehör från padel (paleteros, manschetter, grepp ...), och lämnar det åt Lotto att erbjuda hela textildelen.

Lotto som varje år satsar på padel är det varumärke som sponsrar det italienska landslaget.

På WPT-banan kommer spelare av StarVie-märket att ha Lotto på sina axlar och ta på sig skorna padel Italienska.

Julien Bondia

Julien Bondia är lärare padel på Teneriffa (Spanien). Kolumnist och rådgivare, han hjälper dig att spela bättre genom sina handledningar och taktiska/tekniska artiklar padel.