Tyskland är ett land där Padel är långsam att utvecklas. Den främsta anledningen är den svaga implantationen av Padel när det gäller antalet befintliga mark, cirka 20, eftersom det finns strikta standarder för skapandet av ett land.

« Privata investeringar för byggande av Padel är mycket komplicerat, eftersom regeringen ställer höga krav och därför är byggpriserna högre »Enligt Jesus Ballvé, ordförande för den spanska kommissionen för Padel.

Bygga en padel : Så komplicerat som att bygga ett hus

Att kunna bygga en Padel i Tyskland är den administrativa bördan den högsta i Europa.

Det är så viktigt att det liknar att bygga ett hus. Därför kostnaden för att bygga en tomt på Padel är dubbelt så mycket som i andra europeiska länder.

En markbyggare av Padel, förklarar detta:

Den tyska regeringen ber oss om stora administrativa bördor innan vi kan bygga ett land av Padel. Till exempel ber han oss att ha en tjockare struktur, vilket leder till högre priser.

Det är alla dessa tillstånd som försenar byggandet av mark i Tyskland och höjer priset på spår från padel.

Därför är utvecklingen av Padel hålls tillbaka och varumärkena för Padel har inget intresse av att åka dit ännu, eftersom det bara finns 800 spelare i Tyskland.

Två federationer av Padel i Tyskland

Jesus Ballvé anser att Internationella federationen Padel borde hantera den tyska regeringen.

Ett land där vi, trots de få spelarna, har två federationer som finns.

De gör ingenting för att lösa problemet i Tyskland. Dessa två federationer och den internationella federationen bör tillsammans diskutera med de tyska myndigheterna för att hitta och hitta en lösning, men de gör det inte.

Med grannarna, den kartonnen!

Marknaden Padel fungerar mycket bra i länder som gränsar till Tyskland (Spanien, Frankrike, Sverige och Italien).

I Spanien förlorar marknaden inte marknadsandelar, utan stagnerar med tillväxt mellan 3 och 4%.

I andra sydamerikanska och europeiska länder fördubblas marknaden från år till år. Dessutom investerar varumärken mer och mer i dessa kontinenter och exporten ökar tydligt. Även om varumärkena har ett stort problem att veta de exakta siffrorna för denna export.

Faktum är att många spelare från padel beställa på spanska webbplatser, vilket snedvrider den faktiska försäljningen av ett varumärke i ett land. Vi hittar delvis tennisproblemen dyker upp igen padel.

Ett tillbakadragande från tennis för padel

För tillfället, i de skandinaviska länderna, har Padel utvecklas bra, med ett tillbakadragande från tennisbanor för att ge plats för Padel.

Vi ser också mer och mer professionella tennisspelare ta till padel. Det finns gott om exempel. För damerna, Serena Williams och Caroline Wozniacki. Trevlig kampanj, eller hur?

Det kommer att bli nödvändigt att vänta för att se om den tyska förordningen blir mer flexibel och att denna idrott äntligen kan utvidgas i detta land.

Alexis Dutour

Alexis Dutour brinner för padel. Med sin utbildning i kommunikation och marknadsföring ställer han sina färdigheter till tjänst för padel att erbjuda artiklar som alltid är väldigt intressanta.