Tecnifibre investerar i padelmarknaden, en blomstrande disciplin, med önskan att förse spelare med kvalitetsprodukter baserade på teknisk och teknisk "specialist" -kunnskap som redan har gjort det möjligt för varumärket att möta framgång inom tennis och squash.

Varumärket, som syftar till att delta i utvecklingen av disciplinen, en marknad med stor potential, förlitade sig på erfarenheten och expertisen från sin latinamerikanska produktchef, Javier Llebot Lozano, för att bygga sitt första padelprogram.

För honom var det viktigt att förenkla diskursen kring produkten: "Padelen är en atomiserad marknad för varumärken med tal om produkten för komplex. Det verkade väsentligt att gå tillbaka till grunderna i spelet och installera en marknadsföring som är lätt att förstå av alla padelspelare."

tecnifibre padel 1tecnifibre padel 2

Utbudet består av 2 "palas":

"Wall Breaker" för spelaren som vill maximera explosivitet och kraft.

"Wall Master", för spelaren som vill maximera manövrerbarhet, precision och komfort.

Allt är tänkt att stärka varje spelstil: silens form, kärnans fasthet, vikt och balans.

Sortimentet kompletteras av 2-bollar som samutvecklas med Bridgestone:

  • Padel Tower: utformad för att optimera hastighet och centrifugering.
  • Padel Team: utformat för att motstå friktion och fuktighet.

Tecnifibre, med sin specialiserade strategi, kommer att öka framväxten av padel i hela Europa.

Jérémy Scatena, fransk mästare 2015, blir varumärkets ambassadör för de kommande 5 åren

Franck Binisti

Franck Binisti upptäcker padellen på Pyramid Club i 2009 i Paris-regionen. Sedan dess är padel en del av hans liv. Du ser honom ofta på turné i Frankrike genom att täcka de stora franska paddelevenemangen.