BULLPADEL är stolt över att meddela att hon har blivit "det första varumärket på försäljning i Spanien och Europa". Om det är mycket svårt att ha tydliga siffror i detta ämne och att med säkerhet säga att ett varumärke säljer mer än ett annat, är det uppenbart att BULLPADEL tar en allt viktigare plats i det europeiska landskapet. Undersökning.

"En av nycklarna: kommunikation och våra spelare"

Det har totalt 33 spelare på hög nivå sponsrade av varumärket.

Närvaron av dessa spelare har bidragit till att stärka varumärket som Maxime Sanchez och Paquito Navorro som sponsras av BullPadel. De är faktiskt en del av världens topp 5 och har en stark image inom denna sport. Dessutom styr varumärket sponsring internationellt samtidigt som det rekryterar unga högnivåspelare.

Samlingar är helt dedikerade och skapas sedan i dessa spelares namn för att förstärka bilden av varumärket. Dessutom skapas egenskaperna hos racketarna så att de motsvarar professionella spelare. När det gäller Paquito Navarro har de sitt eget material som han väljer från alla nuvarande sortiment av BullPadel. Tack vare dem och deras intensiva användning av produkterna deltar de i den ständiga förbättringen och samdesignen av framtida sortiment.

Varumärket försöker rekrytera så många spelare som möjligt, på sistone var det Alizé Cornet som gick med i Bull-teamet padel som ambassadör.

Rekryteringen av tennisspelaren är väldigt smart från varumärkets sida eftersom den rena klubben padel kallas ande padel baserad i Lyon, investerades av ambassadören såväl som hennes bror Sébastien Cornet.

Eftersom spelaren är en integrerad del av varumärket kommer hon att kunna marknadsföra det med denna klubb.

BullPadel tveka inte att skapa videor med deras ambassadörer för att synliggöra produkterna och få dem att bli kända.

Utveckling genom klubbar:

Varumärket fokuserar också på klubbutveckling. Nyligen har Frederic Gardet (chef för Bull padel i Frankrike) samt Julien Chardon undersöka klubben av padel rivieran Mougins på franska rivieran. Åtgärderna de sätter in är på catering, träning med en tränare som ska ta hand om skolan av padel, slutligen grupp- och individuella lektioner som kommer att ges till vuxna.

En rad produkter:

Däremot har varumärket betydande kunnande och fokuserar sitt utbud av racketar mer på erfarna spelare med tekniska racketar och en ganska vass design.

Deras 2018-produktlinje som huvudsakligen består av den kraftorienterade Hack- och Vertex-modellen har omarbetats för den avancerade modellen för att rikta in sig på ännu fler spelare med andra kontrollorienterade spelspecifikationer, därav deras 2 nya produkter, Hack Control och Vertex Control. Trots det tekniska i deras racket, BullPadel erbjuder produkter som är trevliga och bekväma att spela enligt användarnas feedback.

Skapa synlighet genom uppvisningsmatcher

BullPadel arbetar på sin ryktbarhet tack vare uppvisningsmatcher som de gör då och då på vissa klubbar. Detta är fallet med Chingoto och Tello på Esprit padel som utförde demonstrationer för att locka folk till praktiken.

Partnerskap, en vektor i varumärkesimage

Bull padel ger synlighet tack vare många partnerskap som French Open i Toulouse samt i klubbar där de erbjuder underhållning.

De är också närvarande på stora internationella kretsar som t.ex world padel tour, teknisk partner och den officiella bollen i Europacupen av padel klubbar: Euron padel kopp. Varumärket är också en partner med den spanska federationen.

 De har satt upp en monter i turneringen för att presentera sin samling, testracketar finns också.

Tillhandahållande av en utställningsplats:

Nyligen har varumärket utvecklat ett digitalt gränssnitt där det erbjuder sina olika produktområden som skor, racketar, textilier, accessoarer. Dessutom är det fortfarande mycket tydligt om all teknik som används för alla typer av utrustning. Tack vare deras sida kan vi spåra hela historien väl och förstå var varumärket kommer ifrån.

Målet med BullPadel är att lyfta fram ett annat sätt att skapa synlighet och hitta nya kontakter.

Alexandre Cifuentes

Alexandre Cifuentes studerar ekonomi. Han bestämde sig för att ingripa i affärer med padel och på sportmarknaden i allmänhet. Det gör att vi kan veta om padel i sin helhet.