Pierre Lagrolet och Romain Germain, grundarna av Joko Padel, plattform för underhåll och underhåll av idrottsplatser padel, ge oss en intervju under vilken de återvänder till födelsen av detta projekt.

Från tennis till padel

”Vi är två före detta kollegor, båda brinner för racketsport.

Vi arbetade i tre år i samma box i Paris och vi har alltid hållit denna kontakt, inte bara genom vänskap, utan också genom denna delning av idrottens värderingar.

Sten: "Ursprungligen från Bayonne och passionerad för racketsporter sedan min yngsta ålder, det var i Paris jag blev passionerad för Padel.

Efter att ha integrerat padel i mitt dagliga liv och delar många delar med Romain är det tillsammans vi har funderat på behovet av en tjänst som Joko Padel för klubbar. "

Roman: ”Jag är infödd i Côte d'Azur, i Saint-Tropezbukten. Jag arbetade ganska tidigt med turism vid kusten, utomlands och i olika företag, bland annat det i Paris där jag korsades med Pierre.

Tennisspelare sedan min yngsta ålder, kunde jag dra nytta av padel att återuppta tävlingen och träffa många andra entusiaster.”

Joko padel Pierre Lagrolet och Romain Germain

Alltför ofta underhålls inte backarna

"Genom att spela i olika komplex i Paris och titta på skicket på backarna, tänkte vi direkt lansera en tjänst kring underhåll och underhåll av padel.

Efter att ha gjort många intervjuer med klubbchefer från padel, kände vi ett verkligt intresse för ett nyckelfärdigt erbjudande för klubbar. Alltför ofta görs det dåligt eller så görs det av klubbpersonal som samtidigt måste sköta mottagningen.

Så det måste vara enkelt för klubbarna och fördelaktigt för spelarna. För att göra detta tillåter vår intuitiva plattform klubbar att omedelbart hitta specialister för att underhålla sina padel. "

En tjänst som möter efterfrågan från klubbar och spelare

” Vi erbjuder allt som rör kvaliteten på backarna padel klubbar, dvs:

  • Fullständig fönsterputsning
  • sandleverans
  • Fördelning och sönderdelning av sanden
  • Underhåll av strukturen (skräddarsydd diagnos)
  • Rengöring av avlagringar (ludd från bollar eller andra) "

En variabel frekvens

”Tanken var att anpassa sig efter varje klubbs behov.

Men med vår feedback märker vi ett intresse för regelbundet underhåll av backarna: en gång i månaden, en gång i kvartalet ou två gånger om året (mer för säsongsbetonade anläggningar med ett fält av padel). ”

Lämplig utrustning

"Våra team består av två eller flera professionella beroende på komplexens storlek. De ingriper under lågtrafik för att inte störa spelarnas späckade scheman.

Vi har även all utrustning som behövs för att utföra uppgifterna (maskiner, dammsugare och många andra).

En av våra önskemål är att vara med klubbchefer genom att regelbundet underhålla deras komplex, men inte bara...

Vi kan också ingripa punktligt efter efterfrågan, händelser eller för tester.

För rengöring av ett fält av padel, allt kommer att bero på skicket på de aktuella backarna, men framför allt på kundens behov. "

Skapa förtroende och bevisa intervjuns intresse

" Reaktivitet, professionalism et förtroende är ledorden hos Joko Padel.

Confiance. Vi vill helt klart gå längre än att bara rensa spåren. Vi vill skapa en verklig förståelse och skapa förtroende hos chefen.

Vi finns här för att du ska fokusera uteslutande på ditt företag, vi tar hand om resten.

Reaktivitet. Plattformen gör att klubbar snabbt kan hitta det de letar efter. Fler och fler centra kommer att inrättas och bara de bäst underhållna kommer att finnas kvar.

Professionalism. Vi vill inte existera för att existera.

Vi väljer ut och utbildar alla människor som kommer till dina klubbar. Inget lämnas åt slumpen och det är därför vi alltid rekommenderas av våra kunder. "

Eleonore Coulibaly

Vilket nöje att vara journalist mitt i padel, en attraktiv växande sport. Jag hoppas att du gillar innehållet som erbjuds. Vi ses snart kanske i backen!