Adidas Padel : +150% av omsättningen på 1 år

Allt för Padel, den globala licenstagaren av Adidas i padel, avslutade året 2021 med en total omsättning på 29,2 miljoner euro.

Patologin av padel

Det här är stora nyheter för Adidas. 29,2 miljoner, ett belopp som avsevärt överstiger tillväxten på 150 % jämfört med föregående år. Målet för 2022 är att nå en total omsättning på cirka 57 miljoner euro.

José Luís Sicre, VD för All for Padel, förklarar sig vara "patologiskt optimistisk om padel, för det är en verksamhet som bara kan växa, växa och växa”.

Enligt spanjoren, den padel väcker intresset hos fler och fler investerare och projekt av alla slag mångdubblas: byggande av domstolar, öppnande av kretsar, anordnande av evenemang...

"Det är en blomstrande marknad med mycket professionella, mycket seriösa aktörer. Även om padel upplever redan stor tillväxt, vi har bara sett toppen av isberget än så länge. Festen har bara börjat, de stora sakerna återstår; tillväxten kommer att bli otrolig”, säger Jose Luis.

Skäl att vara optimistisk

Allt för Padel det finns verkligen anledning att vara optimistisk. 2021, Adidas Padel sålde 320 000 palar, vilket är en ökning med 500 % jämfört med de 64 000 palar som såldes 2020. För året som börjar är målet att nå 600 000 palar.

Angående domstolarna padel, Allt för Padel har också stora ambitioner. Vi minns 4 banor belägna på Z5 i Aix-en-Provence. Målet är att bygga 1 200 till 2022.

Finns i 29 länder, Alla för Padel har exakt information om de olika internationella marknaderna för att veta i vilka länder dynamiken padel tar mest.

källa: CMD Sport

Publié par
Lorenzo Lecci Lopez
Taggar: adidas