LiveXperience: erbjuder maximal synlighet för klubbar

LiveXperience utvecklas och klubbarna är i centrum för denna utveckling. Här är pressmeddelandet från det katalanska företaget.

Synlighet för klubbar

Ledordet för företagets video- och poänglösning LiveXperience är enkelt: vi måste erbjuda klubbarna maximal synlighet för sin etablering, oavsett kostnad! 

Inte konstigt, när vi vet bakgrunden till de två partners, eftersom de själva har varit centrumchefer sedan 2016 i Perpignan, med sina 1600m2 inomhustomter. 

En upplevelse som oundvikligen känns av de tjänster som det katalanska samhället erbjuder. 

Sedan lanseringen 2020, efter en drift- och utvecklingsperiod på 4 år i det egna komplexet, går lösningen emot vad vi hittar på marknaden. 

Företagets logotyp förefaller mycket lite att ge en stolthet till centra som prenumererar på denna nästan white label-lösning, såväl som till sina egna partners. 

"Spelarna vet väldigt lite om vårt varumärke, och det är vårt mål" skämtar Vincent, medgrundaren av LiveXperience.

"Vi vill erbjuda en unik tjänst som låter managern förenas kring sitt varumärke, sitt centrum och lyfta fram sina turneringar och evenemang så bra som möjligt". 

En flerkanalslösning som utvecklas!

För att färdigställa de sändningskanaler som redan finns på plats, nämligen live och repris i klubbhuset samt repris på kundens hemsida, håller utvecklingsteamen för närvarande på att slutföra en ny funktion: livestreaming på sociala nätverk (Facebook & YouTube). 

En fullständig återsändning, med namnet på spelarna, matchens resultat, det serverande laget och även logotypen för centern och dess partners ! 

"Har du lagt märke till tittarnas kommentarer under LIVE-sändning på nätverken?" Vad är poängen, vem spelar mot vem? Vi ville åtgärda det" Jérôme, medgrundaren, berättar för oss.

En trevlig höjdpunkt för centern, och framför allt en funktionalitet som gör att den senare enkelt kan tjäna pengar på investeringen kopplad till köpet av lösningen. 

”När vi utvecklar nya funktioner frågar vi oss alltid om det är fördelaktigt för oss, centerchefer. Detta hjälper oss att alltid peka produkten i rätt riktning ” Jérôme bekänner för oss.

En fantastisk funktion som kommer, därför att kröna ett år 2021 med stark tillväxt för företaget, som nu överstiger de 100 utrustade anläggningarna i Frankrike, Belgien, Schweiz och Luxemburg. 

Publié par
Lorenzo Lecci Lopez
Taggar: LiveXperience