My Center rekryterar en centerchef till en av sina Montpellierklubbar
My Center rekryterar en centerchef till en av sina klubbar runt Montpellier.
Presentation av företaget:
My Center, en SARL tillgänglig i "Sportklubb" för fritidsträning, i en "Academy" för ledning och träning av spelare i det franska laget (nr 1 i Frankrike i träning av 10-12-åringar), och i ett "Training Center" avsett för registrerade tennislärare för träning Padel” för att erhålla DE (State Diploma).
Dina arbetsuppgifter:
Centerchefen ansvarar för klubbens strategiska och operativa funktioner och säkerställer utvecklingen av strukturen.
Du ansvarar för att hantera, administrera och kontrollera alla klubbuppgifter: administration, personal, organisation, ekonomi. Din roll kräver en viss mångsidighet.
Huvuduppgifter (administrativa och sekreteraruppgifter):
Kommersiell utveckling och marknadsföring av klubben till en mångsidig kundkrets: privatpersoner, företag, officiella organ, etc.
Synergi mellan administration, ledning, idrott och utvecklingsfunktioner.
Deltagande i utveckling, uppföljning och förvaltning av budgetar (offerter).
Bevakning av fakturor, betalningar och påminnelser.
Skapande och uppdatering av databaser (kunder/prospects).
Pro-shop management: lagerhantering, försäljning.
Personalledning (planering, rekrytering).
Hantering av klubbens ekonomi i nära samarbete med ekonomidirektören.
Främjande av en bra bild av padel, tennis och klubb.
Ledning och ledning av de olika intressenterna inom klubben (lärare, arbetsstudiestudenter, externa intressenter).
Efterlevnad av klubbens policy och regler.
Hantering av kund- och externa partnerrelationer.
Eventorganisation:
Design och anordnande av aktiviteter, event och tävlingar.
Hantering av organisationen, förutseende och övervakning av logistiken som krävs för att evenemangen ska fungera smidigt, förfrågningar om administrativa tillstånd vid behov.
Hantering av privatiseringar, inbjudningar och registreringar vid behov.
Klubbledningen inkluderar:
Fysisk och telefonmottagning av kunder, hantering och optimering av bokningar, barservice, klubbhushantering och hämtning.
Säkerställer korrekt underhåll och presentation av utrymmen dedikerade till padel (omklädningsrum, klubbhus, lekplats, pro-shop).
Nödvändiga färdigheter:
Bac+3/Bac+5 utbildning i administrationsledning, ledning av idrottsorganisationer eller Sport Events.
Dynamik, autonomi, förmåga att leda och sätta upp projekt, god samarbetsförmåga och förmåga till dialog med alla intressenter.
Lyhördhet, förmåga att organisera och anpassa.
Organisationsförmåga, lagarbete, proaktivitet, hantering av stress och oförutsedda händelser.
Kunskap av padel obligatorisk.
Uppskattat: erfarenhet av ledning, kunskap om idrottssektorn.
Skrivförmåga och goda kunskaper i stavning.
När och kontakt
Start datum : Sommaren 2024 ersättning : Enligt profil Plats : Runt Montpellier Horaires : Flexibel
För att ansöka, skicka ditt CV och personliga brev till mycenterholding@gmail.com