Genom att följa padel sedan deras början i Frankrike har vi också observerat dess utveckling utanför våra gränser. Vi fokuserade därför på Uncle Sams land med en mycket utvecklad sportkultur.
Le padel tog sig tid att skapa en riktig entusiasm bland amerikaner för denna nya sport från Argentina och Spanien. Faktum är att marknaden verkar så lovande att arrangörerna av World Padel Tour har skapat en scen i USA. Den första amerikanska etappen ägde rum i Miami mellan 26 och 30 april 2017.
Vilket visar vikten av padel i USA jämfört med till exempel den franska marknaden. I Frankrike var vi bara värd en "utmanare" förra året.
Den amerikanska marknaden är en av de viktigaste volymmässigt, när det gäller omsättning även inom sport. Därför ser den amerikanska marknaden lovande ut, och detta kan vara en seriös startplatta för padel global. Detta innebär att det finns möjlighet för tillverkare, distributörer att förvärva en potentiell marknad på flera tusen eller till och med miljoner dollar. Ditto för varumärken när det gäller textilier och kulor. Samtidigt bussmarknaden padel kommer att uppleva samma välstånd.
Det finns dock skäl som begränsar padel, och som hindrar oss från att utnyttja all denna potential. Här är de :
Slutligen, padel i USA har alla kvaliteter för att översvämma den saftiga marknaden i det nordamerikanska landet. Det finns dock många begränsningar att möta. Till exempel har tennis en viktig plats i sportkulturen i USA (i mindre utsträckning flaggskeppssport). Endast framtiden kommer att berätta hur padel kommer in på den amerikanska marknaden.