Varumärket, som syftar till att delta i utvecklingen av disciplinen, en marknad med stor potential, förlitade sig på erfarenheten och expertisen från sin latinamerikanska produktchef, Javier Llebot Lozano, för att bygga sitt första sortiment padel.
För honom var det viktigt att förenkla diskursen kring produkten: ”Le padel är en atomiserad marknad med varumärken med alltför komplexa produktdiskurser. Det verkade viktigt att gå tillbaka till spelets grundläggande och installera marknadsföring som var lätt att förstå för alla spelare i padel."
Sortimentet består av två "palas":
"Wall Breaker", för spelaren som vill maximera explosivitet och kraft.
"Wall Master", för spelaren som vill maximera manövrerbarhet, precision och komfort.
Allt är tänkt för att stärka varje spelstil: silens form, kärnans fasthet, vikt och balans.
Sortimentet kompletteras av 2-bollar som samutvecklas med Bridgestone:
Tecnifibre, genom sin specialiserade strategi, kommer att öka uppkomsten av padel i hela Europa.
Jérémy Scatena, fransk mästare 2015, blir varumärkets ambassadör de närmaste 5 åren