World Padel Tour analyserar 2018 års resultat

Le World Padel Tour är den professionella kretsen för padel sedan 5 år. 2018 var ett år då WPT kunde ha tappat allt. Och slutligen vann hon allt. Inför det internationella Padel Tour, WPT var väldigt het. Men ITP kommer aldrig att bli den nya professionella kretsen av padel. Den här säsongen 2018 slutade, det är dags för det spanska företaget att göra status ... och det är mycket positivt.

Det är inte mindre än 225 000 åskådare som bara har deltagit i matcher i mitten av de olika turneringarna, 15% mer jämfört med 2017.

En sport som intresserar allmänheten och varumärken misstas inte. Sponsorerna och partners som investerade i WPT-evenemangen har sett sin lönsamhet multipliceras med 4, dvs för varje investerad euro har de återhämtat 4.5 €, otroligt.

Men det galnaste är fortfarande antalet visualiseringar på Youtube-kanalen: 109 miljoner visningar. Och publiken som samlats under direkt-sändningen har nått mer än 23 miljoner tittare.

Det är inte konstigt att på Masters i Madrid i december förra året såldes biljetter på nolltid till fans från mer än 12 länder.

Le padel flytta. Så länge det varar 2019.

Källa: efe.com

Se kommentarer

  • Det skulle vara intressant att känna till utvecklingen av antalet Youtube-visningar per territorium, särskilt i länder utanför de traditionellt Padel (Spanien och Argentina), och i synnerhet i Frankrike.

  • Det skulle också vara intressant att veta hur många YouTube-åsikter som representerar och särskilt deras utveckling utanför traditionella länder (Spanien och Argentina), och särskilt i Frankrike ...

Publié par
Julien Bondia