Det är inte mindre än 225 000 åskådare som bara har deltagit i matcher i mitten av de olika turneringarna, 15% mer jämfört med 2017.
En sport som intresserar allmänheten och varumärken misstas inte. Sponsorerna och partners som investerade i WPT-evenemangen har sett sin lönsamhet multipliceras med 4, dvs för varje investerad euro har de återhämtat 4.5 €, otroligt.
Men det galnaste är fortfarande antalet visualiseringar på Youtube-kanalen: 109 miljoner visningar. Och publiken som samlats under direkt-sändningen har nått mer än 23 miljoner tittare.
Det är inte konstigt att på Masters i Madrid i december förra året såldes biljetter på nolltid till fans från mer än 12 länder.
Le padel flytta. Så länge det varar 2019.
Källa: efe.com
Se kommentarer
Det skulle vara intressant att känna till utvecklingen av antalet Youtube-visningar per territorium, särskilt i länder utanför de traditionellt Padel (Spanien och Argentina), och i synnerhet i Frankrike.
Det skulle också vara intressant att veta hur många YouTube-åsikter som representerar och särskilt deras utveckling utanför traditionella länder (Spanien och Argentina), och särskilt i Frankrike ...