StarVie lade nyligen upp en garantiuppdatering för hans palas på sin hemsida. Fokusera på de nya förutsättningarna.
Produktgarantin är giltig under de första 6 månaderna efter försäljningsdatum. Detta anses vara en tillräcklig tidsperiod för att ett tillverkningsfel ska uppstå. När denna period har löpt ut måste du visa att defekten i racketen beror på ett tillverkningsfel och är giltigt under en period av maximalt två år, vilket verkligen är mycket för en pala!
För att en pala ska beaktas i garantiproceduren måste den har en defekt som förhindrar korrekt användning i sin helhet eller i någon av dess komponenter. Defekter som är visuellt märkbara kan också betraktas som sådana. från tillverkningsögonblicket.
Detta innebär att alla de defekter som bevisligen har sitt ursprung i tillverkningen av racket av padel själv kommer att accepteras under garantin.
Naturligtvis, om försämring beror på felaktig användning från din sida, får du ingen ersättning.
Först och främst måste du gå i butiken där du köpte din racket padel med kvittot. Det är butiken som kommer att kontakta StarVie garantiservice, som kommer att behandla, om den accepteras, garantin med varumärkets tekniska avdelning och ge svar direkt till butiken.
Om produkten köptes från den officiella StarVie-webbplatsen måste du skriva ett e-postmeddelande till garantiservice via adressen Garantias@starvie.com rapportera händelsen och beskriva problemet med racketen. Du måste inkludera följande information i samma mejl : ett allmänt foto, för att kontrollera racketens allmänna skick eller om det har genomgått några modifieringar; och en annan bild av det specifika felet att försöka göra en första bedömning av skador eller defekter, samt den webbordernummer, inköpsdatumet och numret serien av palan.
Garantiavdelningen kommer att svara för att informera dig om förfarandet som ska följas när uppgifterna har granskats.
När garantiavdelningen har undersökt racketen går de vidare till:
Här är allt du behöver veta om de nya Starvie-garantierna!