Efter att ha presenterat sin färdplan för 2024 för oss under en exceptionellt webinar, sista februari 23, Doinsport fortsätter att göra ett stort språng i världen av mjukvara för padelklubbar i början av 2024.

Som en påminnelse, Doinsport arbetar dagligen med de mest kända padelklubbarna sedan 2018 (Stor Padel, Padel Horisont, Padel Arena, Allt in Padel, Grenoble Padel, Söder Padel, Mouratoglou Country Club, TC La Chataigneraie…). Företaget är baserat i Marseille och har i sina led 20 personer, varav 10 IT-utvecklare att ständigt utveckla lösningen.

De föreslår en komplett lösning för att optimera förvaltningen av en klubb:

  • Managementprogramvara (reservationer, medlemmar, prenumerationer, krediter, rapporter).
  • White label-spelareapplikation (reservation, sök efter partners).
  • LNE standardiserat kassaregister.
  • Åtkomstkontroll och belysning för autonoma områden (kod, RFID, QR-kod).
  • Ledning av coacher, grupplektioner och akademi.

Ett mycket dynamiskt första kvartal

Doinsport har haft en mycket stark tillväxt i början av 2024. Dess grundare och kommersiella direktör Nicolas Cassignol vittnar: "Sedan 1 januari har vi skrivit på mer än 40 nya padelklubbar. Vi känner verkligen explosionen av marknaden dagligen. Fler och fler projekt sätts upp över hela Frankrike och vi är självklart glada över att se detta."

Faktum är att padel växer kraftigt i Frankrike. Enligt flera källor (Padelonomics, FFT), är dessa redan 150 nya fält ska byggas 2024.

Bland dessa nya kunder kan vi nämna till exempel Padel Ground i Lescar, Stadium i Caen, PadelMax i Saint-Lo, PadelLäger i Achères, Padel 95 i Pontoise, La Bulle Padel Klubb i Tours. Det kommer stärka den redan väletablerade närvaron av Doinsport i Frankrike som framgår av kundkartan nedan: 

DoinSport i Frankrike

Tonvikt på kundservice

Sedan ett år tillbaka har Doinsport satt upp en supporttjänst tre heltidsanställda för att svara så snabbt och effektivt som möjligt på de olika förfrågningarna från klubbarna.

Denna förändring är mycket uppskattad av kunderna, vilket framgår av CES-studien (Customer Effort Score). Den sistnämnda mäter hur lätt kunderna kunde få ett tillfredsställande svar på deras förfrågan efter att ha interagerat med supporten.

Av 100 kunder efter att ha svarat direkt på denna fråga sedan den 1 januari 2024, fick stöd betyget 6,4/7.

DoinSport kundtjänstbetyg

Du kan begära dem på support@doinsport.com eller på hotline kl 0413944380.