Padel Magazine pratade med Elise Remark, marknadsdirektör Cupra Frankrike, för att diskutera framtiden för varumärket och Padel i Frankrike.

 

Elise kommentar: ”Cupra har gett sig i kast padel under flera år på internationell nivå, med partnerskap lanserade från Spanien med i synnerhet Belasteguin som ansikte utåt padel internationell och Cupra-ambassadör.

Fernando Belasteguin backhand volley pala Wilson Bela X Cupra

Eftersom varumärket utvecklas snabbt skapar detta en parallell med padel som också utvecklas oerhört starkt. Det var bara naturligt att Cupra vände sig till padel, genom att säga till oss själva att det i Frankrike fanns något vi kunde bygga vidare på.”

”Cupra förkroppsligar värderingar av prestation och att överträffa sig själv som matchar padel"

Padel Magazine : Vad kan länka till padel i Cupra? Varför Cupra valde padel och inte en annan sport?

Elise Anmärkning: " Vi har turen att ha kunnat introducera oss till disciplinen med Casa Padel från start och idag med Pyramides-klubben, som gör att vi kan visa vårt kunnande för så många som möjligt. Cupra var faktiskt intresserad av padel av flera anledningar, redan för att Cupra har värderingar av prestation och att överträffa sig själv som helt naturligt kommer att matcha värderingarna av Padel hög nivå. Det är en disciplin som ständigt är på frammarsch och är ganska beroendeframkallande, och vi finner det med Cupra eftersom vi fokuserar på sökandet efter nöje och prestation.

Vi letade inte efter en global showcase som redan var mycket föregripen av andra märken och andra tillverkare, vi ville ha något som motsvarar vårt DNA och vårt värde och som skulle tillåta oss att skapa en fin fåra tillsammans, därav valet av padel ! "

”Många saker kommer för Cupra och de padel "

Padel Magazine : Du pratade om utvecklingen av Cupra med denna blomstrande sport, vilka är de viktigaste utvecklingsområdena för varumärket? En Cupra Padel Turné skulle vara i pipen, kan du berätta om det?

Elise kommentar: "De padel är en disciplin som vi vill engagera oss fullt ut i, kommer vi att lägga ett engagemang som kommer att vara 360° på de olika aspekterna av padel med människor som kommer att tillåta oss att förkroppsliga denna ambition med kollektivt arbete. Tanken är att göra denna disciplin känd för så många som möjligt och på Cupra är vi säkra på att det är en sport som kommer att tilltala så många som möjligt.

Vi kommer att ha personligheter som säkert kommer att dyka upp för att marknadsföra denna sport, evenemangsaktiveringar, åtaganden på vissa banor och varför inte turneringar. Så mycket saker kommer för Cupra och padel. "

Könsmångfald som spjutspets

Padel Magazine : Cupra kommer därför att satsa på padel, och du har gjort valet av samskola med en kvinna / en man, eftersom du ska börja i Frankrike med Alix Collombon och Ben Tison, varför valde du dessa två spelare och hur stämde det med dem?

Elise kommentar: ”Cupra är ett ungt varumärke, ett varumärke som har ambitioner och som vill göra saker annorlunda. Vi har redan implementerat en strategi för idrottsinkarnation, med sportstjärnor, med idag mer än 7 idrottare som bär på Cupras värderingar.

Och det är helt naturligt att vi ville ha franska ambassadörer, i padel, som är headliners och som tillåter oss att förkroppsliga denna önskan att utveckla Cupra och padel i Frankrike.

Vi fick chansen att träffa Benjamin och Alix som representerar den höga nivån på padel franska. Genom deras mänskliga och idrottsliga värderingar är tanken att lägga fram dem med Cupra-loggan vid sin sida och det är med tillförsikt jag vet att de kommer att bära varumärket på bästa sätt. "

Benjamin Tison Alix Collombon Cupra 2021

Intervjun hittar du i sin helhet här:

Nasser Hoverini

Passionerad om fotboll upptäckte jag padel år 2019. Sedan dess har det varit galen kärlek med den här sporten till den grad att överge min favoritsport.