Varumärket HEAD och UrbanPadel tillkännage förlängningen av deras partnerskap.
UrbanSoccer lanserar sitt nya varumärke
UrbanSoccer, ledande inom 5-mannafotboll i Frankrike med 31 centra öppna över hela landet, beslutade 2015 att lansera sitt nya varumärke: UrbanPadel !
UrbanPadel et Head, som har varit länkade sedan 2015, har också beslutat att fortsätta sin förening med målet att göra denna sport tillgänglig för alla.
Enligt överenskommelsen mellan de två parterna kommer varumärket HEAD att lyftas fram och presenteras i stadscentraPadel följande:
- Evry-Courcouronnes
- Lezennes-Lille
- Nantes-Carquefou
- Le Mans
- Montpellier-Castelnau
- Lyon-Dardilly.
HEAD-bollar, racketar, skor och textilier kommer att finnas på centren.
Mål 100 leder till 2023
Med anledning av undertecknandet av detta partnerskap, Pierre-Etienne Morillon, från företaget Head Frankrike, sa:
"Vi är glada över att fortsätta vårt samarbete med UrbanPadel. Vi har en gemensam önskan: att utveckla och göra padel tillgänglig för alla i Frankrike.”
Alexandre Ressot, ansvarig för lanseringen av aktiviteten, förklarade:
"Vi är glada över att förlänga och stärka vårt långsiktiga partnerskap med HEAD. Vår koppling till varumärket går tillbaka till 2015, öppningen av vårt första padelcenter i Lille. Idag har vi 4 center och vill nå 100 padelbanor 2023.
Detta kommer att resultera i den mycket kommande öppningen av centra i Montpellier, Nice, Lille, Lyon, Dijon, Angers, Rennes och i Ile-de-France. Vi tror oerhört mycket på denna sport och vill demokratisera dess utövande genom att, precis som för fotboll 5, prioritera kvaliteten på infrastrukturerna, produkterna och tjänsterna som erbjuds spelarna."
Om du vill följa nyheterna om UrbanPadel eller boka en plats, gå till https://www.urbanpadel.fr/
Franck Binisti upptäckte padel på Club des Pyramides 2009 i Paris-regionen. Sedan dess har padel varit en del av hans liv. Du ser honom ofta turnera Frankrike för att täcka stora franska padelevenemang.