Le Padel populariseras. Och fler och fler företag testar sig själva och går in i padel. En sport som verkar samla allt du behöver för att öka affärsteam via padel.

De Padel Attityd Lille vid Rivieran Padel Mougins, från 4PADEL Strasbourg på BIG PADEL Bordeaux, av Esprit Padel Lyon på Racket Park Tours, fler och fler företag knackar på dörrarna till klubbarna. padel att göra affärsseminarier, men också padel.

Det är en mycket intuitiv sport. Vem som helst kan spela snabbt och ha kul. Det är en sport där du måste kommunicera, där laganda är mycket viktigt. Vad kan vara bättre för ett företag att öka sina team genom padel ?

Äntligen viktig punkt, vi har kul nästan omedelbart, även den person som aldrig har utövat en sport i sitt liv kan ändå spela padel.

Företag kan således hitta en perfekt kompromiss mellan arbete, välbefinnande och sport. De padel är en sport som “förenar mycket"berättar Pascal GUION, Chef för RACKETPARK bredvid Tours.

i padel, det finns många värden som företag vill förmedla till sina team. Att spela bra padel, vi måste vara enade och vara tillsammans. Samma ord kan användas för att arbeta i allmänhet.

i padel, lagarbete är viktigt. Och så finns det också den här mentala aspekten: När hans partner är i röd, måste han försöka öka honom för att komma tillbaka till spelet. Det är därför som padel är populärt bland företag när de testar denna sport.

Franck Binisti

Franck Binisti upptäcker padel vid Club des Pyramides 2009 i Parisregionen. Eftersom padel är en del av hans liv. Du ser ofta honom turnera i Frankrike för att täcka de stora evenemangen i padel Franska.