Sedan tio år tillbaka Siux, spanskt märke från Pro-gruppen Padel Group, född 2012, är vittne till sportens tillväxt och följer amatör- och professionella spelare runt om i världen.

Dess huvudsakliga mål är att designa högkvalitativa palats, textilprodukter och tillbehör med hjälp av ny teknik.

För att fira detta decennium ville vi komma tillbaka till några viktiga datum som markerade framgången för det iberiska företaget.

  • 2012: Födelse av varumärket och produktion av den första palan
  • 2013: Start av produktionen av den legendariska Siux Diablo, märkets flaggskeppsracket.
  • 2017: Internationell närvaro med export över hela Europa men även på de amerikanska och afrikanska kontinenterna
  • 2018: Antonio Carneros och Ruben de Diego, ögonblicksparet, skriver under med Siux
  • 2020: Sponsor av World Padel Tour
  • 2021: Patricia LLaguno (ex världsnummer 1 och nummer 10 vid den tiden i rankingen World Padel Tour) går med i laget Siux. Dessutom blir varumärket den officiella sponsorn av den spanska federationen Padel
  • 2022: Siux sponsrar de bästa spelarna i varje land men höjdpunkten i år är förstås kopplingen mellan varumärket och "Sanyo" Gutiérrez (nummer 3 i rankingen World Padel Tour) samt Franco Stupaczuk (nummer 7).

Vi bör också tillägga att det spanska företaget har blivit officiell sponsor för Fédération Francophone de Padel Belgiska och portugisiska federationen av Padel.

Det har vi kunnat se i flera år nu, Siux är väl etablerad på marknaden och tänker inte stanna där.

Sebastien Carrasco

Framtida naturläkare och brinner för padel, Seb är hälso-/mat-herren för Padel Magazine. Han jonglerar mellan pala, quinoa och eteriska oljor. Sedan snart två år tillbaka har han tagit itu med nyheten om den lilla gula bollen med samma passion.

Tags