Vi berättade nyligen om stora förändringar som kommer till SPASH, inklusive ett namnbyte: NGTV blir SPASH! Vi började också prata med dig om de olika ämnen som företaget tänkte arbeta med under de kommande månaderna och bland dem var accelerationen av sponsringsmodellen!

5 timmars användning per dag i genomsnitt: det är skillnaden!

För att sponsra behöver du material att sponsra. Efter 7 år av ständigt förbättra spelupplevelsen för att nå stadiet av "1 klick och det fungerar", SPASH noterar användningshastigheten för dess teknologier som en framgång för användarupplevelsen. Det är väl och bra, men vad är poängen?

Det är mekaniskt! 5 timmars användning per dag och tomt, det är 10 20-sekunders klipp per vecka som går på sociala nätverk med våra kunders logotyper och snart deras sponsorer och våra! Varumärkena, sponsorer av SPASH, drar nytta av en CPM (kostnad per 1000) bland de lägsta på marknaden tack vare den uppsjö av innehåll som delas på sociala nätverk.

Och vad förändrar det? Det förändrar allt! SPASH blir lönsamt för våra kunder från dag ett i 40 % av fallen och detta fortsätter att öka i takt med att andelen sponsring blir enorm!

Vet hur man pratar med varumärken och ge dem nya typer av synlighetskanaler!

Varumärken får allt svårare att göra sig synliga på ett differentierande sätt!

Alla platser ser likadana ut, och det är dags för dem att hitta nya, mer effektiva synlighetskanaler. Det här är området som SPASH har utforskat till 100% i två år och det är med denna logik som de har skapat ett helt unikt erbjudande! Tack vare deras AI kommer de att kunna integrera sponsorlogotyper i partnerbilder eller videor smidigt, utan att störa spelarupplevelsen.

SPASH-kunder har nu tillgång, via sina administratörsutrymmen, till dessa sponsorintegreringstjänster oberoende av olika sponsorlogotyper, och för gratis användning under de kommande 3 månaderna, oavsett om det är på deras gränssnitt eller till och med på deras olika träningssessioner. En nyhet som redan har träffat en entusiastiskt välkomnande från klubbarna, som ser detta som ett sätt att erbjuda sina sponsorer ännu mer synlighet och därmed öka sin lönsamhet!

Men det är inte allt ! SPASH-teamen är också mitt uppe i att testa en ny produkt: SPASH TV. På papper, en enkel TV placerad på platser för passage, men i verkligheten en ytterligare möjlighet för sina kunder att hantera sin verksamhet (visning av schemat, evenemangskampanj etc.) medan erbjuda ytterligare synlighetsspakar till sina sponsorer!

Att dela inkomstkällor som en nyckelfaktor för framgång 

Som du har förstått kommer målet för SPASH att syfta till att erbjuda varumärken en unik möjlighet att kommunicera till en målgrupp samtidigt som man har en positiva effekter på den lokala ekonomin. Använd kriterier som ålder, geografiskt område eller till och med sporten som utövas. Sedan för det andra, liksom partnerskapet med Betway, kommer företaget att använda sina kunders synlighetsspakar (online, på plats, etc.) i utbyte mot en vinstdelning, tillräckligt för att hjälpa dem ännu mer i deras aktivitet.  

SPASH är övertygat om att denna nya ekonomiska modell kommer att tillföra ett betydande mervärde till dess teknologier, stärka idrottsupplevelsen, främja ömsesidigt fördelaktiga partnerskap samtidigt som den har en positiv inverkan på den lokala ekonomin. Tillräckligt för att ytterligare stärka sin position som referens inom sportvideoteknik.

Är du ett varumärke och vill veta mer? Kontakta dem gärna!

Mail: pierre.peguet@ngtvexperience.com

Tel: 06-42-08-46-13

Och under tiden, om du inte vill missa någon av företagets nyheter, tveka inte att besöka hemsidan och deras olika sidor: Facebook, Instagram & Linkedin.

Franck Binisti

Franck Binisti upptäcker padel vid Club des Pyramides 2009 i Parisregionen. Eftersom padel är en del av hans liv. Du ser ofta honom turnera i Frankrike för att täcka de stora evenemangen i padel Franska.