USA kan spela en nyckelroll i utformningen av padel i världen såväl som i idrott och i investeringar som kan göras runt om i padel.

Amerikaner är sportfanatiker. De sätter allt på plats från början med sina barn för att överföra denna passion för sport som det är med dess värderingar.

Le padel börjar dyka upp i USA men mycket blygsamt. I synnerhet i Florida och Texas har mark byggts, men när man tittar på landets storlek och antalet stater ser man amerikanernas fulla potential. USA kan investera mycket om de tror på det. Det kan bara göra skillnad i den globala utvecklingen.

Flera sporter, vare sig det gäller män eller kvinnor, är redan nödvändiga och älskade av amerikaner som amerikansk fotboll (NFL), basket (NBA), baseboll och många andra. Svårt att hitta en plats för padel skapar en plats med hjälp av amerikanska medier som har en stor roll att spela i utvecklingen av sporten

Le padel kan han lyckas göra sin plats mitt i så många populära sporter?

Le padel är en rolig sport, lätt att lära sig, konkurrenskraftig, spektakulär och framför allt ny för flera länder. Alla dessa punkter är exakt vad USA kan söka efter, skapa skillnad och sätta nya globala utmaningar för varför inte försöka dominera världen. padel världen över några år.

Om USA bestämmer sig för att helt inleda äventyret i padel detta skulle vara en vändpunkt för världens padel. Amerikaner gör aldrig saker med halva. Mycket stora evenemang skulle organiseras, turneringar skulle sändas på TV, journalister skulle prata om padel information skulle investerare vara fler, sponsorer skulle vara mycket mer intresserade av att investera i professionella spelare och padel skulle helt enkelt vara världsberömd och erkänd som en sport och inte förväxlas med ombordstigning på vattnet.

Naturligtvis är detta subjektivt men idén är där!

Max Moreau

Max Moreau är en av de bästa fransmännen i padel. Sherlock av padel öppnar dörrarna till den franska och professionella kretsen. Denna expert på padel kommer inte att tveka att ingripa på vår sports taktik och teknik.