Med anledning av butikens invigning Tennis Point i det 17:e arrondissementet i Paris, Padel Magazine fick chansen att träffas Bertrand White, World Sales Director på Wilson.

Han återvände till omfattningen av tillväxten av padel och anförtrodde sig till det berömda varumärkets kommande mål.

"En spektakulär maktökning"

BB: "Le padel är den snabbast växande sporten i Europa, alla sporter tillsammans. Wilson engagerad i padel två år sedan. Vi utnyttjar uppenbarligen den nuvarande trenden.
Vi är mycket glada eftersom vi hittills inte hade något dedikerat utrymme där entusiaster hade så mycket val och vi hoppas att många älskare av denna sport kommer att besöka denna nya butik.".

PM: "Du sa också att det fanns en global strategi att föreslå padel i andra Tennis Point, i andra städer kanske? "

BB: ”Ja det är redan fallet att berätta allt. Tennis Point öppnade en butik i Madrid förra veckan med en mycket stor avdelning padel.

De har såklart andra butiker i Spanien, i Barcelona till exempel. Det kommer snart att finnas över hela världen.

Du borde veta det Tennis Point är enheten avsedd för tennis men de håller på att skapa "Padel Point", Som kommer att syfta till att enbart fokusera på denna disciplin.

Vi kommer att fortsätta med dem det partnerskap som vi har kunnat bygga med Tennis Point så att vi också kan bidra till att denna sport växer och erbjuda så många produkter som möjligt till utövare över hela världen”.

"Ett positivt resultat"

PM: Vi ska prata lite om Wilson, har du några siffror i åtanke padel ? Kan vi göra en inventering idag?

BB : “Mycket positiv bedömning! För att vara ärlig, tog det lång tid att komma in i denna sektor som är padel. Vi ville vänta lite för att se hur denna sport skulle mogna, utvecklas.
När vi tog beslutet att trycka på knappen gick vi riktigt hårt med storskaliga partnerskap som det med Fernando Belasteguin eller varumärket Cupra.

Fernando Belasteguin backhand volley pala Wilson Bela X Cupra

Det kommer också att finnas en ny historia som kommer snart... Jag säger inte mer än så länge.

Våra mål uppfylldes under året trots försörjningsproblem som vi tyvärr alla känner till.

Vi har fördubblat vår produktionskapacitet för snöskor för att möta den växande efterfrågan och därmed fördubbla vår omsättning på sortimentet. padel (skor, textilier, snöskor, etc.).

Varje år fördubblar vi vår omsättning padel, det är imponerande !".

PM: Du pratade kort om ett nytt äventyr, kan du berätta lite mer om det?

BB: Det har varit ett stort franskt äventyr men inte bara, för vi hoppas också att det ska göras i England och i Tyskland.

Tanken skulle vara att popularisera padel i dessa två länder med ett helt innovativt samarbete eftersom det skulle vara en person som inte kommer från världen av padel. Det finns en stor entusiasm för denna disciplin och vi ville dra nytta av den tack vare detta nästa samarbete”.

Att tro Bertrand White det skulle komma många mycket intressanta nya produkter snart från Wilson och det berömda varumärket kommer att slå hårt igen i världen av padel.

Se hela intervjun i följande video.

Team Padel Maj

laget Padel Magazine försöker erbjuda dig sedan 2013 det bästa av padel, men också undersökningar, analyser för att försöka förstå världen av padel. Från spelet till vår sportspolitik, Padel Magazine står till din tjänst.

Tags