Padel Tidning - Padel Magazine erbjuder dig en mycket intressant intervju om grundaren av varumärket Drop Shot: Marcello Cascabelo.

Padel Tidning: Hej Marcello, vi skulle vilja veta din historia ... Vad var din väg till padel och skapandet av Drop Shot?

Marcello Cascabelo: I 1996-1997 var jag toppidrottare i 3000 brantmätare, jag gjorde de olympiska spelen i Barcelona. Jag stannade i Spanien och började med tennis. Men eftersom jag var argentinsk fick jag höra att jag verkligen var en bra padelspelare när jag inte visste mer än att denna sport och jag frågade om jag kunde ha racketer. Förutom att vid den tidpunkten var paddelracketarna alla i Argentina. Jag samarbetade med min svoger till ett argentinskt märke som heter Tescoplace. Lite för lite började jag sälja snöskor.

Sedan i 1998 lärde jag mig hur man bygger paddelracketar, hitta tekniker som passar paddelracketarna. Från 2000 åren anställde företaget Vision mig som kommersiell direktör. Jag arbetade på Vision tills 2005, tills produktionsanläggningen i Asien beslutade att erbjuda sina tjänster till alla padelmärken och inte nödvändigtvis till Vision.

Från 2005 till 2009 sålde Vision racketer för alla märken. Vision har öppnat ett kontor i Madrid, Mexiko och Argentina. Och vi började sälja inte bara snöskor, utan ballonger, cross etc. Men det har varit mycket obetalt med de små padelföretagen. De betalade inte.

Det var då Drop Shot skapades i 2009.

I 2009 började vi sälja Drop Shot-varumärket i Mexiko, sedan försökte vi sponsra en professionell spelare. Vi hade chansen att sponsra Juan Martin Diaz som är en vän. Sedan dess försöker vi utveckla på marknadsnivå inte bara snöskor utan också mycket textil som finns i butikerna Dropshot, och alla tillbehör som kretsar kring padeln.

Från det ögonblicket (2010) började vi revolutionera padel tack vare ny teknik. Drop Shot har distributörer i 22-länder och har för avsikt att hjälpa till att utveckla padel. Det kan uppskattas att Drop Shot har sålt cirka 70 000-racketar i 2013 (200 000-racketer från fabriken).

Padel Tidning: Nu har Drop Shot blivit ett viktigt varumärke ... Vilka är målen för de kommande åren?

Marcello Cascabelo: På kort sikt vill vi etablera varumärket Drop Shot i världen och för det räknar vi med den europeiska utvecklingen. På lång sikt måste den europeiska padeln växa. Vi hoppas mycket på München eftersom alla spelare, tillverkare och padelvärlden kommer att vara där. Om Tyskland tar kan det utvecklas mycket snabbt.

Franck Binisti och Laurent Barthe - Padel magazine
Franck Binisti

Franck Binisti upptäcker padellen på Pyramid Club i 2009 i Paris-regionen. Sedan dess är padel en del av hans liv. Du ser honom ofta på turné i Frankrike genom att täcka de stora franska paddelevenemangen.