Även om padel stödjas av det franska tennisförbundet för anordnande av evenemang, reklamkampanjer, turneringar och andra. Marknaden klarar av att leva tack vare klubbarnas olika kringaktiviteter.

Faktum är att skapa klubbar padel överallt i Frankrike hjälper atmosfären i en klubb samt de olika aktiviteter som dessa kan erbjuda att stödja marknaden och hålla den vid liv. De padel är en vänlig och varm sport, det är därför som atmosfären i en klubb kanske är viktigare än själva träningen.

Vi hittar i en klubb mellan producenter och konsumenter, "Gemensamheten för en kollektiv praxis och dynamiken i en ny praxis", det är av denna anledning som utvecklingen av padel Franska går också igenom en varm atmosfär som gör att människor kan träffas och diskutera bortom den sportliga aspekten.

All denna atmosfär i en klubb av padel beror framför allt på involveringen av chefen och de aktiviteter som erbjuds av klubben. Faktum är att padel är som en liten familj där chefens uppdrag är att föra samman sina passagerare och underhålla dem. Bokningar och övning är där för det, men en bra organisation av klubben och evenemang utöver övningen måste tjäna för att samla sina spelare för att bilda en riktig gemenskap och bygga lojalitet samtidigt.

 Casa-klubben Padel har tagit till sig potentialen på temakvällar och cateringcentret som samlar medlemmar och nya kunder i en familjär atmosfär.

 Tema 4: Total hantering av övningen
En riktig organisation bakom denna marknado Anbudsinfordran från FFT för ett stort projekt padel

o Skapande av kretsen FFT padel Tour

o Många partners som stöder kostnaderna

o Verklig kommunikation kring detta projekt och en effektiv organisation på alla nivåer.

En riktig atmosfär runt denna marknado Mycket viktig atmosfär och underhållning för en klubb padel

o Chefen måste samla sina medlemmar, skapa en gemenskap

o Organisera evenemang på klubben för att upprätthålla atmosfären, väcka liv i marknaden och föra samman sina spelare.

Tanguy Le Roux

Student i Master 2 entreprenörskap och innovation vid IESEG SCHOOL OF MANAGEMENT i Paris och brinner för idrott, jag bestämde mig för att ägna min slutavhandling på framväxten padel i Frankrike som sport och social praxis och tillhörande marknadsutveckling. Efter att ha bott 22 år i Marocko och i fem år i Frankrike är jag mycket glad över att kunna dela mina kunskaper.