Oavsett om du är i Europa eller någon annanstans, är det lätt att bli en handla 100% padel ? Låt oss försöka ta med lite REPONSES till denna fråga.

Idag finns det ett stort antal butiker padel en ligne. Dessa webbplatser är användbara för att ha priser och ett stort urval av produkter och varumärken. Men vi kommer att fokusera på dessa ”Fysiska” butiker som du kan hitta i klubbar eller helt enkelt, och som alltid, i stan.

Positiva poäng för en klient

Att gå in i en butik som säljer "din" sportutrustning är som att gå in i en godislåda; vi vill smaka på allt, se allt, röra vid allt, lukta allt, för alla våra sinnen väcks. Dessutom är handlare där för att diskutera med dig för att hitta den produkt som bäst passar dina önskemål och behov. Glasyren på kakan är att du ofta kan testa vissa palor, ett stort mervärde.

Och priset i allt detta? Vissa kanske tror att palats som säljs är dyrare i butiker än på internet. Inte alltid. Vi lyckas hitta billigare palas några gånger. Å andra sidan, glöm inte att i priset på denna pala ingår all den tid som köpmannen har spenderat på att ta hand om dig, och till och med den tid du har spenderat palats.

Säljarens sida

Idag är det fortfarande väldigt intressant att bli produkthandlare padel, eftersom det är en växande sport som behöver entusiaster för att föra den närmare nuvarande och framtida kunder. Självklart, vem kommer att ge råd om butikerna inte finns?

Oron är att det inte är lätt, ekonomiskt, att bli en näringsidkare. Eftersom varumärken "ofta" ber butiker att köpa lager. Föreställ dig vad det kan betyda för en handlare att ha 10 olika märken med 2, 3 eller 4 referenser per varumärke. En riktig budget. Så vad händer? Vi hamnar med mindre val, synd. Vi kan förstå att materialet padel har en begränsad hållbarhet, men denna metod att köpa lager gör det inte möjligt för små butiker att erbjuda det bästa för sina kunder.

Skillnad mellan utvecklade länder och tillväxtländer?

De utvecklade länderna i padel skulle vara Spanien, Italien, Frankrike eller Sverige för att nämna några. I dessa regioner padel har redan tagit tag, och varumärken har följt efter. Vi kan därför hitta många referenser i butiker och nationella säljare finns där för att stödja dig.

Oron gäller länder som upptäcker padel... Och de är många. Dessa länder vill starta verksamheten, och vad gör de först? Bygg mark. Därifrån behöver du utrustning, åtminstone palas och bollar. Det är här problemet uppstår för butikerna och naturligtvis för kunderna. Att köpa lager är komplicerat eftersom ordern måste göras utomlands, med ett minimibelopp, höga fraktkostnader och ingen garanti att sälja. Och vi pratar bara om ett varumärke.

Det är uppenbarligen lättare för varumärken som redan är etablerade i ett land för en annan sport, till exempel tennis, squash eller badminton. Inför butikernas efterfrågan är det möjligt att tillhandahålla utrustning padel. Men om vi talar om länder utan någon verklig racketsporthistoria eller 100% varumärken padel, är det nödvändigtvis svårare att erbjuda hänvisningar till kunder.

Så vad ska jag göra? Skapa en butik padel i länder där padel är etablerad är det en kamp mellan tjänster och priser med webbplatser. Skapa en butik padel i länder där racketsport har funnits i flera år betyder det att arbeta med varumärken som redan är etablerade för att erbjuda ”rimliga” priser. Och att skapa en butik i blomstrande länder utan en "snöskor" -historia är att bli grundaren av en mycket vacker historia.

Denna historia är en vacker berättelse att skriva. Stads- och klubbbutiker förtjänar sin plats. Glöm inte dem.

Var kan jag köpa din utrustning?

  • Vill du handla?

https://padelmagazine.fr/annuaire-padel/shop-padel/

  • Tänk också på butiken på padel i klubbar!

https://padelmagazine.fr/annuaire-des-clubs/

Julien Bondia

Julien Bondia är lärare padel på Teneriffa (Spanien). Kolumnist och rådgivare, han hjälper dig att spela bättre genom sina handledningar och taktiska/tekniska artiklar padel.