Det är inte alltid lätt att veta vad man ska äta innan ett spel. padel. Vi försöker se tydligare med vår näringsexpert Thibault Perreon från MondayBox!

Olika vanor beroende på individ

Idag är det klart att näring inte nödvändigtvis är i centrum för fotbollsspelarnas oro. padel. Det måste sägas att alla alltid har haft sina egna små vanor som kan variera dramatiskt beroende på personligheter. Vissa människor kan inte svälja någonting före eller under matchen, medan andra känner sig tvungna att äta något av rädsla för att bli värre om matchen drar ut.

sedan vilken lösning att anta för att attackera matchen under de bästa förhållandena? Svar med Thibault, vår näringsspecialist.

Den första punkten att ta hänsyn till är att vi alla är olika och att våra kroppar anpassar sig olika beroende på situationen. Matsmältningen kan verkligen variera beroende på organismen och det viktigaste är att lära känna dig själv perfekt för att undvika misstag som kan få konsekvenser för slutresultatet.

De viktiga punkterna

Trots allt som har sagts tidigare kan vi rekommendera flera viktiga saker innan en match eller tävling:

  • Hydrering är en viktig faktor i prestanda och det minskar också risken för skador. Du kan inte göra ett värre misstag än att anlända törstig eller utföra en hel match utan att dricka en enda droppe vatten! Litet tips, om du har tunga ben och du känner att kramperna kommer, föredrar mousserande vatten och starkt mineraliserat.
  • För att underlätta matsmältningen, undvik att äta i timmen före ditt spel. Helst bör du äta din måltid två till tre timmar före träning för att undvika risk för uppblåsthet.
  • Om du spelar på morgonen är det bäst att ha en kompott med havregryn eller granola. En banan (inte grön) är också ett bra sätt att ha en Energi intag utan att ha för full mage.
  • Om du spelar på eftermiddagen är det bäst att konsumera kokta grönsaker och vitt kött eller fisk tillsammans med kolhydrater. Undvik mat i sås eller rött kött som kräver mycket längre matsmältning.
  • Om du känner dig hungrig rekommenderar vi att du konsumerar antingen kompott eller Energibollar som är ett verkligt kraftverk i bara en bit. Mycket praktiskt att glida i väskan och ta den vid sidobyte.

Monday Box energibollar

Du kan till exempel ta en snabb rundtur på webbplatsen mondaybox.fr för att ha den perfekta utrustningen för att attackera dina tändstickor på bästa möjliga sätt.

   Padel Maj

laget Padel Magazine försöker erbjuda dig sedan 2013 det bästa av padel, men också undersökningar, analyser för att försöka förstå världen av padel. Från spelet till vår sportspolitik, Padel Magazine står till din tjänst.