Tyskland är ett land där Padel är långsam att utvecklas. Det främsta skälet är det svaga genomförandet av Padel när det gäller antalet befintliga mark, cirka 20, eftersom det finns strikta normer för skapandet av mark.

« Den privata investeringen för byggande av padelbanor är mycket komplicerad, eftersom regeringen ställer höga standarder och därför är byggpriserna högre Enligt Jesus Ballvé, ordförande för den spanska kommittén för Padel Industry.

Att bygga en padel: lika komplicerat som att bygga ett hus

För att bygga Padel-mark i Tyskland är den administrativa bördan den största i Europa.

Det är så viktigt att det liknar att bygga ett hus. Det är därför priset för att bygga Padels mark är dubbelt så stort som i andra europeiska länder.

En padel-fältbyggare förklarar oss detta:

Den tyska regeringen ber oss om tunga administrativa bördor innan möjligheten att bygga en Padel-tomt. Till exempel ber han oss om att ha en tjockare struktur, vilket leder till högre priser.

Alla dessa tillstånd försenar byggandet av mark i Tyskland och höjer priset på padelbanor.

Som ett resultat hindras Padels utveckling och Padels varumärken har ännu inte engagerat sig, eftersom det bara finns 800-spelare i Tyskland.

Två federationer av Padel i Tyskland

Jesus Ballvé anser att International Padel Federation bör ta itu med den tyska regeringen.

Ett land där vi, trots de få spelarna, har två federationer som finns.

De gör ingenting för att lösa problemet i Tyskland. Dessa två federationer och den internationella federationen bör tillsammans diskutera med de tyska myndigheterna för att hitta och hitta en lösning, men de gör det inte.

Med grannarna, den kartonnen!

Padelmarknaden fungerar mycket bra i länder som gränsar till Tyskland (Spanien, Frankrike, Sverige och Italien).

I Spanien förlorar marknaden inte marknadsandelar, utan stagnerar med tillväxt mellan 3 och 4%.

Medan i andra sydamerikanska och europeiska länder fördubblas marknaden från år till år. Dessutom investerar varumärken mer och mer i dessa kontinenter och exporten ökar tydligt. Även om varumärken har ett stort problem att veta de exakta siffrorna för denna export.

Många paddelspelare beställer faktiskt på spanska webbplatser vilket snedvrider den faktiska försäljningen av ett varumärke i ett land. Vi hittar delvis problemen med att återuppta tennis.

Ett tillbakadragande av tennis för padel

För tillfället, i de skandinaviska länderna, utvecklas Padel väl, med en återkallelse av tennisbanorna för att ge plats för Padelbanorna.

Vi ser också fler och mer professionella tennisspelare komma in på padeln. Exemplen saknas. Hos kvinnorna, Serena Williams och Caroline Wozniacki. Trevlig kampanj nej?

Det kommer att bli nödvändigt att vänta för att se om den tyska förordningen blir mer flexibel och att denna idrott äntligen kan utvidgas i detta land.

Alexis Dutour

Alexis Dutour brinner för paddla. Med sin utbildning i kommunikation och marknadsföring ställer han sina färdigheter till tjänst för padeln för att erbjuda oss artiklar som alltid är mycket intressanta.