Med förstärkningen av marknaden Padel, erbjudandet blir, i vissa städer, allt mer konkurrenskraftig. För centra uppstår behovet både att stå utMen också erbjuda fler och fler tjänster till sina spelare, särskilt digitalt.

LiveXperience, den enda leverantören som erbjuder allt!

De digitala behoven för en klubb är många, från bokning till insamling, inklusive uthyrning av utrustning och automatisk åtkomst, eller till och med videoinspelning och poänghantering, särskilt i händelse av en turnering eller evenemang.

POÄNGMÄRKNING

Så det finns tjänsteleverantörer inom varje område och, ja, de allra flesta är fransmän !

Men problemet för en klubb är inte längre hur man rustar sig, utan snarare hur man integrerar sina olika verktyg? Att träna team blir en huvudvärk, att assimilera de olika finesser som är kopplade till varje programvara, varje system...

På LiveXperience designar, installerar och sköter vi underhållet av våra egna produkter!

Detta har varit varumärkets DNA från början, och fördelarna med det är flera:

  • 1 enda kontakt, som ger dig direkt lösningen vid problem/användningsfrågor (du behöver inte gå via en tjänsteleverantör),
  • 1 enda hanteringsverktyg, enda hanteringsplattform för alla dina lösningar,
  • Endast 1 träning att ge till dina lag.

Ingen mer huvudvärk med leverantörer som bara är återförsäljare av produkter som de har liten eller ingen kontroll över, och ackumuleringen av mellanhänder när de löser ett problem med alla dess olägenheter (förlängda tidsfrister, återlämnande av ansvaret...).

Ett kommersiellt företag som speglar sina kunder

Från början 2018, var de två grundarnas avsikter tydliga: föreslå lönsamma, hållbara och ekonomiskt tillgängliga lösningar.

För att göra detta finns det inget annat sätt än att utveckla dina egna produkter, för att behärska deras design och drift från A till Ö.

Det är därför som år 2020, LiveXperience var den första spelaren i Padel att marknadsföra sina produkter på leasingbasis, utan bidrag, inklusive utrustning, installation och underhåll! Denna trepartsverksamhet med leasinganläggningen och kunden tillåter båda att erbjuda erbjudanden till attraktiva priser utan att påverka klubbarnas kassaflöde, men också skapa en 3-vägsrelation under hela kontraktets löptid, förplikta och engagera leverantören i sitt uppdrag att kundnöjdhet och produktunderhåll.

Goda framsteg för 2024/2025

Denna filosofi ger resultat idag sedan 01-01-2024, LiveXperience har 413 lösningar installerade över hela världen, med en prognos på 600 lösningar i slutet av året.

tillverkning

Hur som helst, varumärket kommer snart att lansera bygget av sitt showroom i Perpignan, en byggnad på 350 m2 integrera en tomt Padel utrustad med alla dess lösningar (video & notor, access, skåp), samt dess tillverkningsverkstad och kontor.