My Center söker en Center Manager till sin nya klubb i Cogolin (83310), som ligger 10 minuter från Saint-Tropez, som kommer att omfatta 6 Padel utomhus.

Presentation av företaget

My Center är en SARL som är tillgänglig som en "Sport Club" för fritidsträning, som en "Academy" för ledning och träning av spelare i det franska laget (nr 1 i Frankrike i träning för 10-12 åringar) , och i ett "Training Center" för tennislärare inskrivna i "Training Padel » för genomgången av DE (Statligt diplom).

Du går med i My Center COGOLIN, en av My Center-klubbarna, och utvecklas inom den trendiga sporten just nu, padel.

Dina uppdrag
Centerchefen ansvarar för klubbens strategiska och operativa funktioner och garanterar utvecklingen av strukturen. Du ansvarar för att leda, administrera och kontrollera klubbens alla uppgifter: administration, personal, organisation, ekonomi. Din funktion kräver en viss mångsidighet.

Huvuduppgifter (administrativa och sekreteraruppgifter):

  • Kommersiell utveckling och marknadsföring av klubben till en mångfaldig kundkrets: individer, företag, officiella organ, etc.
  • Synergiisera administration, ledning, sport och utvecklingsfunktioner
  • Delta i utveckling, övervakning och förvaltning av budgetar (offerter)
  • Delta i uppföljning av fakturor, betalningar och påminnelser
  • Skapande/uppdatering av databaser (kunder/prospects)
  • Ledning av proshopen: lagerhantering, försäljning
  • Personalhantering (planering, rekrytering)
  • Hantera klubbens ekonomi i nära samarbete med ekonomidirektören
  • Främja en bra bild av padel, tennis och dess klubb
  • Leda och hantera de olika intressenterna inom klubben (lärare, arbetsstuderande, externa intressenter)
  • Säkerställa efterlevnad av klubbens policy och regler
  • Hantera externa kund- och partnerrelationer

Eventorganisation:

  • Designa och organisera animationer, evenemang och tävlingar
  • Delta i ledningen av organisationen, förutse och följa den logistik som krävs för att evenemangen ska fungera smidigt, göra förfrågningar om administrativa tillstånd vid behov
  • Delta i hanteringen av privatiseringar, inbjudningar och registreringar vid behov

Klubbledning:

  • Fysisk och telefonmottagning av kunder, hantering och optimering av bokningar, barservice, klubbhushantering och hämtning
  • Säkerställ korrekt underhåll och presentation av utrymmen avsedda för padel (omklädningsrum, klubbhus, lekplats, proshop)

Nödvändiga färdigheter:

  • Utbildning Bac +3/bac +5 Ledningsadministration / Ledning av idrottsorganisationer / Sportevenemang
  • Du är dynamisk, självgående, kan leda och sätta upp projekt, har god samarbetsförmåga och förmåga till dialog med alla samtalspartners
  • Du visar lyhördhet, organisationsförmåga och anpassningsförmåga
  • Organisationskänsla, lagarbete, styrka i förslaget, hantering av stress och oförutsedda händelser
  • En bekant i padel är obligatorisk
  • Engelska i tal och skrift
  • Några + uppskattas: erfarenhet av ledning eller ledning, kunskap om idrottssektorn
  • Skrivförmåga och goda kunskaper i stavning

Typ av anställning : CDI
Datum de début: September 2023
ersättning: enligt profil
Arbetsplats: Tennisklubben Cogolin (6 tennisbanor, 6 Padel, 2 pickleballs)
Programmering: Flexibla timmar
Att ansöka : skicka CV och personligt brev till mycenterholding@gmail.com

Franck Binisti

Franck Binisti upptäcker padel vid Club des Pyramides 2009 i Parisregionen. Eftersom padel är en del av hans liv. Du ser ofta honom turnera i Frankrike för att täcka de stora evenemangen i padel Franska.