My Center rekryterar en centerchef till en av sina klubbar runt Montpellier.

Presentation av företaget:

My Center, en SARL tillgänglig i "Sportklubb" för fritidsträning, i en "Academy" för ledning och träning av spelare i det franska laget (nr 1 i Frankrike i träning av 10-12-åringar), och i ett "Training Center" avsett för registrerade tennislärare för träning Padel” för att erhålla DE (State Diploma).

mitt centrum padel

Dina arbetsuppgifter:

Centerchefen ansvarar för klubbens strategiska och operativa funktioner och säkerställer utvecklingen av strukturen.

Du ansvarar för att hantera, administrera och kontrollera alla klubbuppgifter: administration, personal, organisation, ekonomi. Din roll kräver en viss mångsidighet.

Huvuduppgifter (administrativa och sekreteraruppgifter):

  • Kommersiell utveckling och marknadsföring av klubben till en mångsidig kundkrets: privatpersoner, företag, officiella organ, etc.
  • Synergi mellan administration, ledning, idrott och utvecklingsfunktioner.
  • Deltagande i utveckling, uppföljning och förvaltning av budgetar (offerter).
  • Bevakning av fakturor, betalningar och påminnelser.
  • Skapande och uppdatering av databaser (kunder/prospects).
  • Pro-shop management: lagerhantering, försäljning.
  • Personalledning (planering, rekrytering).
  • Hantering av klubbens ekonomi i nära samarbete med ekonomidirektören.
  • Främjande av en bra bild av padel, tennis och klubb.
  • Ledning och ledning av de olika intressenterna inom klubben (lärare, arbetsstudiestudenter, externa intressenter).
  • Efterlevnad av klubbens policy och regler.
  • Hantering av kund- och externa partnerrelationer.

Eventorganisation:

  • Design och anordnande av aktiviteter, event och tävlingar.
  • Hantering av organisationen, förutseende och övervakning av logistiken som krävs för att evenemangen ska fungera smidigt, förfrågningar om administrativa tillstånd vid behov.
  • Hantering av privatiseringar, inbjudningar och registreringar vid behov.

Klubbledningen inkluderar:

  • Fysisk och telefonmottagning av kunder, hantering och optimering av bokningar, barservice, klubbhushantering och hämtning.
  • Säkerställer korrekt underhåll och presentation av utrymmen dedikerade till padel (omklädningsrum, klubbhus, lekplats, pro-shop).

Nödvändiga färdigheter:

  • Bac+3/Bac+5 utbildning i administrationsledning, ledning av idrottsorganisationer eller Sport Events.
  • Dynamik, autonomi, förmåga att leda och sätta upp projekt, god samarbetsförmåga och förmåga till dialog med alla intressenter.
  • Lyhördhet, förmåga att organisera och anpassa.
  • Organisationsförmåga, lagarbete, proaktivitet, hantering av stress och oförutsedda händelser.
  • Kunskap av padel obligatorisk.
  • Uppskattat: erfarenhet av ledning, kunskap om idrottssektorn.
  • Skrivförmåga och goda kunskaper i stavning.

När och kontakt

Start datum : Sommaren 2024
ersättning : Enligt profil
Plats : Runt Montpellier
Horaires : Flexibel

För att ansöka, skicka ditt CV och personligt brev till mycenterholding@gmail.com